Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Szkoła ma obowiązek aktualizowania IPET na podstawie wyników wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc uwzględniania bieżących indywidualnych potrzeb i predyspozycji ucznia. W związku z tym w IPET należałoby dodać zajęcia z matematyki realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów (§ 6 ust. 1 pkt 8, ust. 4, ust. 9 – 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). Nie ma potrzeby uzyskania przez ucznia nowego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy liczby dni urlopu wypoczynkowego dla nauczyciela zatrudnionego w szkole na stanowisku niepedagogicznym w trybie art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.), był zatrudniony w okresie od 1.12.2019 r. - 31.05.2020 r..Szkoła jest placówką feryjną. Zatrudniony był przez 2 miesiące na 0,40 etatu, przez 4 miesiące 0,12 etatu? Ile powinno być urlopu wypoczynkowego? Czy w okresie ferii zimowych wykorzystuje 10 dni proporcjonalnie do wymiaru etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem z arkuszem ocen. 20 maja tego roku z listy uczniów skreślona została dziewczynka, uczennica klasy III gimnazjum oczywiście decyzją rady pedagogicznej. W związku z tym, że do naszej szkoły trafiła w drugim semestrze klasy II to egzamin klasyfikacyjny z WDŻ miała dopiero 10 maja tego roku. Po skreśleniu odesłany został odpis arkusza ocen gdzie dokonywaliśmy klasyfikacji końcoworocznej w klasie II i śródrocznej w klasie III. Dyrektor szkoły chce abym na arkuszu wpisała ten egzamin klasyfikacyjny, natomiast ja nie widzę takiej możliwości. Wydałam zaświadczenie o przeprowadzonym egzaminie i ocenie jaką uczennica otrzymała. Co jeszcze mogę zrobić , aby tamta szkoła chciała sklasyfikować dziecko z WDŻ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wyrazić zgodę na nauczanie pozaszkolne od połowy kwietnia do końca danego roku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o jakie przesłanki prawne należy przygotować arkusz organizacyjny bursy szkolnej na rok szkolny 2017/2018?
Kto w bursie od wrzesnia 2017r. powinien realizować zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wychowawca grupy czy pedagog/psycholog jako specjalista w aspekcie zmian w KN (w art.42 po 2c dodanie 2d). Czy zatem należy utworzyć stanowisko psychologa/pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego upoważniony jest do otrzymania legitymacji szkolnej dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe