Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację czy rozliczać godzinowo zajęcia z 15 obszarów zamieszczonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, jeżeli tak, to w jaki sposób?
Na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół opracowywane są programy wychowawcze. Programy te powinny zawierać treści podstawy programowej w proporcjach określonych w rozporządzeniu, tj.:
1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci - jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
4) pozostały czas - dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).
Należy pamiętać, że rozliczenia dokonujemy tygodniowo, więc tematy zajęć trzeba tak dopasować, aby zachować powyższe proporcje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakiś przepis, który mówi ile metrów powinno przypadać na 1 dziecko w przedszkolu. Znalezione przeze mnie przepisy dotyczą tylko placówek prywatnych, a co z publicznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako dyrektor szkoły mam nadal obowiązek pilnować realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia (lat 17, rocznik 2004)? Został zgłoszony do klasy 7, jest w moim obwodzie, nie realizuje obowiązku szkolnego, nie pojawił się w szkole (był obecny tylko 1 dzień), wcześniej realizował obowiązek w młodzieżowym ośrodku wychowawczym. Czy mam prowadzić postępowanie egzekucyjne? Czy wystarczy, że złożyłem zawiadomienie do sądu rodzinnego? Powiadomienia i upomnienia pocztą zostały wysłane do matki tego ucznia – nie odbiera korespondencji, brak innej formy kontaktu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną następującej sytuacji: nauczyciel dyplomowany zatrudniony w szkole na etacie na czas nieokreślony prosi o zniżkę godzin do 6/18 ze względu na trudną sytuację rodzinną. Co powinnam zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku ucznia, który w gimnazjum miał indywidualny tok nauczania (np. z j. niemieckiego), ten indywidualny tok nauczania może być podjęty na kolejnym etapie edukacyjnym, to jest w liceum? Jeśli tak, to czy od początku liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe