Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o informację jakie były numery świadectw gimnazjum i ukończenia gimnazjum od 1999 roku do 2018 roku. Jest to potrzebne przy wystawianiu duplikatów świadectw.
Od 31 stycznia 2000 r. do 14 kwietnia 2005 r. obowiązywały świadectwa promocyjne gimnazjum według druków o symbolach: MENiS-II/12/2, MENiS-II/12-w/2, MENiS-II/13/2, MENiS-II/7a-sp/2 oraz ukończenia gimnazjum: MENiS-II/14/2, MENiS-II/14-w/2, MENiS-II/15/2, MENiS-II/8a-sp/2 (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 stycznia 2000 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności, Dz.U. z 2000 r. Nr 6, poz. 73 ze zm.). Wcześniejsze regulacje nie określały wzorów świadectw w gimnazjum, wydawanych na zakończenie roku szkolnego 1999/2000.
Od 15 kwietnia 2005 r. do 14 czerwca 2010 r. obowiązywały świadectwa promocyjne gimnazjum według druków o symbolach: MENiS-I/17/2, MENiS-I/17-w/2, MENiS-I/18/2, MENiS-I/19/2 oraz ukończenia gimnazjum: MENiS-I/23/2, MENiS-I/23-w/2, MENiS-I/24/2, MENiS-I/25/2 (załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności, Dz.U. z 2005 r. Nr 58, poz. 504 ze zm.).
Od 15 czerwca 2010 r. do 16 stycznia 2017 r. obowiązywały świadectwa promocyjne gimnazjum według druków o symbolach: MEN-I/9/2, MEN-I/9-w/2, MEN-I/10/2, MEN-I/11/2 oraz ukończenia gimnazjum: MEN-I/13a/2, MEN-I/13a-w/2, MEN-I/14a/2, MEN-I/15a/2 (załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2014, poz. 893 ze zm.).
Od 28 stycznia 2017 r. obowiązują świadectwa promocyjne gimnazjum według druków o symbolach: MEN-I/9/2, MEN-I/9-w/2, MEN-I/10/2, MEN-I/11/2 oraz ukończenia gimnazjum: MEN-I/13b/2, MEN-I/13b-w/2, MEN-I/14b/2, MEN-I/15b/2 (załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2017 r., poz. 170 w zw. z art. 129 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wychowawca może zakazać przyjścia do szkoły uczniowi, który ma zdiagnozowaną wszawicę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co w przypadku, gdy w księdze protokołów nie znalazły się dwa protokoły z zebrań rady pedagogicznej? Zebrania odbyły się zdalnie, protokoły nie zostały wpisane do księgi a jest już wpisany protokół z zebrania, które odbyło się stacjonarnie. Nie było to celowe działanie tylko "pośpiech" nauczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko (urodzone w 2018 r.) uczęszczało do przedszkola od listopada 2022 r., rodzice złożyli kartę kontynuowania edukacji przedszkolnej w roku szkolny 2023/2024. Rodzic dziecka jest artystą cyrkowym i nie ma stałego miejsca pracy, dziecko przemieszcza się wraz z rodzicem. W konsekwencji czego dziecko nie uczęszczałoby do przedszkola przez ok 7 miesięcy. Czy przedszkole ma prawo skreślić dziecko z listy uczniów, czy rodzic powinien złożyć wniosek o zawieszenie przedszkola na te kilka miesięcy. Jak to prawnie uregulować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy my dobrze rozumiemy i w takim razie czy na tym samym oddziale musimy zatrudnić jeszcze jednego oligofrenopedagofa, bo wszak jeden już jest? A jeśli trafi na ten sam oddział kolejne dziecko z takim orzeczeniem, to kolejnego oligofrenopedagofa. Czy to nie jest droga ad absurdum...
Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. W tym roku pojawiło się u nas dziecko, w którego orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego czytamy: "Z uwagi na brak oddziału specjalnego na poziomie przedszkolnym oraz niepełnosprawność wieloraką najkorzystniejszą formą kształcenia zapewniającą różnorodną pomoc specjalistyczną będzie przedszkolny oddział integracyjny. Uwzględniając niepełnosprawność sprzężoną dziecku przysługuje prawo do stałego wsparcia dodatkowego nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, który podczas pracy na oddziale będzie zaangażowany wyłącznie w pracę z /imię dziecka/" Czy jeżeli dziecko jest na oddziale, gdzie pracuje nauczyciel prowadzący oraz oligofrenopedagog, czy wystarczy osoba z przygotowaniem pedagogicznym zatrudniona na stanowisku asystenta dziecka niepełnosprawnego lub pomocy nauczyciela – oczywiście zgodnie z orzeczeniem przypisana wyłącznie do tego dziecka?
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113 w przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Ponieważ uczeń ma zalecenie pracy z nauczycielem, jego wykonania nie stanowi tylko zatrudnienie asystenta nauczyciela lub pomocy nauczyciela. Taka osoba mogłaby zostać zatrudniona dodatkowo pod warunkiem, że nauczyciel z kwalifikacjami oligofrenopedagoga będzie pełnił funkcję nauczyciela wspomagającego ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po 20 lutym miały ukazać się wzory dokumentów z kontroli zarządczej. jest już po 20 marca a dokumentów nie ma. będą czy nie?! Na pewno państwo je posiadają, bo są nam proponowane do zakupu droga telefoniczną lub elektroniczną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe