Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej odroczenia od 1.09.2017 r. obowiązku szkolnego ucznia - na wniosek rodziców + opinia PPP oraz podstawy prawnej odroczenia dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności + wniosek rodziców?
Od 1 września 2017r. obowiązują zasady odraczania od obowiązku szkolnego na mocy art. 32 ust 4-6 oraz art. 38 Ustawy z 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r poz, 59). Są one identyczne, jak te obowiązujące aktualnie do 31 sierpnia br. na mocy Ustawy o systemie oświaty (art. 16 ust. 3–4b, art. 16a) , czyli:
- Dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego o jeden rok szkolny. Wniosek składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, nie później niż do 31 sierpnia. Do wniosku dołącza się opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (założoną zgodnie z art. 82 ustawy o systemie oświaty/art. 168 ustawy Prawo oświatowe) oraz zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
- Dziecko z niepełnosprawnością, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odroczone, czyli objęte nadal wychowaniem przedszkolnym w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko to kończy 9 lat. dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym. Wniosek składa się w roku kalendarzowym (nie później niż do 31 sierpnia), w którym dziecko kończy 7 lat, można go także złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Do wniosku dołącza się orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedszkole, do którego trafiło dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym lub wwr musi wypełnić absolutnie wszystkie zalecenia z orzeczenia tj. czy może pominąć (po uzgodnieniu z rodzicem) np. jeden rodzaj terapii? Ponadto czy w sytuacji, gdy nie można na terenie przedszkola odbyć jakiegoś typu terapii, np. terapii SI bądź hipoterapii, jest możliwość jej realizacji przez inny podmiot - terapia zewnętrzna? Za którą przedszkole zapłaci na podstawie np. wystawionej przez ten podmiot faktury? Czy jest konieczność, aby między przedszkolem a podmiotem realizującym terapię była podpisana umowa o współpracy i czy jest ona wtedy wystarczającym dokumentem potwierdzającym, iż to przedszkole sprawuje nadzór nad prowadzoną terapią. Czy przedszkole ma też obowiązek zatrudnić na umowę o pracę bądź zlecenie osobę wykonującą daną terapię?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w roku szkolnym 2018/2019 ukończy pierwszą klasę technikum, może być przyjęty do klasy drugiej liceum ogólnokształcącego, czy musi powtarzać klasę pierwszą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zajęcia powinny odbywać się w przedszkolu niepublicznym w okresie wakacji? W jakim dzienniku powinno się je dokumentować, czy należy realizować obszary z podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pod koniec roku kalendarzowego 2014 rodzice ucznia dostarczyli orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Uczeń z racji orzeczenia ma dodatkowe 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. W szkole obecnie nie ma nauczyciela, który mógłby takie zajęcia prowadzić. Czy takiego ucznia można dołączyć do innego ucznia o takim samym upośledzeniu i z tej samej klasy? Czy takie zajęcia można prowadzić w ramach godziny 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka we wrześniu 2018 r.rozpoczęła staż na stopień zawodowy nauczyciela mianowanego. Umowę ma podpisaną do 31.08. 2019 r. Od września ma szansę na nową umowę w tej samej szkole. Czy dyrektor ma obowiązek dokonać oceny jej pracy (chodzi o cenę cząstkową) czy też po wakacjach będzie to po prostu ciąg dalszy realizacji stażu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe