Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie przepisów prawnych oraz zasad dotyczących prawidłowego funkcjonowania biblioteki szkolnej i pracy nauczyciela-bibliotekarza.( godziny tzw.pracy cichej, lekcje biblioteczne)
Statut szkoły określa szczegółowo organizację biblioteki szkolnej i zadania nauczyciela bibliotekarza, zgodnie z potrzebami szkoły, w szczególności z uwzględnieniem zadań w zakresie: 1) udostępniania książek i innych źródeł informacji, 2) tworzenia warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną, 3) rozbudzania i rozwijania indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabiania pogłębiania u uczniów nawyku czytania i uczenia się, 4) organizowania różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną. 2. Statut szkoły określa zasady współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami (prawnymi opiekunami) oraz innymi bibliotekami.Przepisy prawa oświatowego poza wyżej cytowanymi nie precyzują szczegółów dotyczących zasad funkcjonowania bibliotek. Natomiast regulamin taki możemy zredagować. Uprzejmie prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania na dokument poprzez stronę:http://www.nadzor-pedagogiczny.pl/zaproponuje-nowy-dokument
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności np. § 8 załącznika nr 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadzór pedagogiczny dotyczy publicznego gimnazjum dla dorosłych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka prowadzone jest w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym. Ośrodek jest placówką feryjną. Czy po zakończeniu roku szkolnego (po 25 czerwca) należy nadal prowadzić wczesne wspomaganie rozwoju, mimo że nauczyciele od 25 czerwca idą na urlop – są zatrudnieni jako specjaliści na etatach 20-godzinnych, nie mają 26 dni urlopu)? Co należy wpisać do dzienników specjalistycznych, jeśli zajęcia nie będą realizowane – czy może to grozić utratą subwencji na dziecko?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 obowiązują nowe wzory arkuszy ocen dla uczniów klas pierwszych (MEN-I/37a/2). Jak powinniśmy postąpić w sytuacji, gdy w tym samym roku szkolnym dochodzi do nas uczeń do klasy, np.VII? Czy założyć mu należy arkusz obowiązujący obecnie dla uczniów klas VII (MEN-I/37/2), założony zgodnie z obowiązującym wzorem dla roku szkolnego 2011/2012, gdy uczniowie z tego rocznika rozpoczynali naukę w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe