Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Nauczyciela wspomagającego - posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej zatrudnia się w celu współorganizowania kształcenia uczniów...

PORADA PRAWNA

21 listopada 2016 Inne

Proszę o przedstawienie procedury zatrudnienia pedagoga wspomagającego dla ucznia klasy III z Zespołem Aspergera. Chodzi mi o rodzaj umowy, ilość godzin i czas trwania wspomagania. Dziecko ma wskazanie do ukończenia II etapu kształcenia.

 Nauczyciela wspomagającego - posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej zatrudnia się w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych na podstawie Karty Nauczyciela, przepisów zawartych w rozdziale 4. W zależności od stopnia awansu zawodowego oraz możliwości organizacyjnych zatwierdzonych w arkuszu organizacji - umowa z nauczycielem wspomagającym może być zawarta na czas określony, nieokreślony lub przez mianowanie. Tygodniowy czas pracy z uczniem lub na jego rzecz powinien wynikać z pensum dydaktycznego, którego obowiązkowy wymiar godzin powinien określić organ prowadzący na podstawie uchwały rady gminy. Taki nauczyciel ma bowiem inne zadania niż zwykły nauczyciel, asystent nauczyciela czy pomoc nauczyciela, albowiem:

  • prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizuje zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie;
  • prowadzi wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi;
  •  uczestniczy, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
  • udziela pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi.

To oznacza, że nauczyciel wspomagający w szczególności:

  • udziela wsparcia uczniowi niepełnosprawnemu w bieżącej pracy podczas zajęć edukacyjnych adekwatnie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności;
  • realizuje wobec ucznia czynności opiekuńcze na terenie szkoły;
  • dokonuje wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia;
  • informuje nauczycieli o postępach i trudnościach ucznia w toku zajęć, pomaga im w zakresie przygotowania się do zajęć, w dostosowaniu wymagań odpowiednio do potrzeb ucznia, przygotowaniu materiałów i pomocy do zajęć prowadzonych z tym uczniem;
  • bierze udział w pracach zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem, w opracowaniu i modyfikacji IPET,
  • bierze udział w spotkaniach z rodzicami, informowaniu ich o postępach ucznia, udziela im instruktażu do pracy z dzieckiem w domu.
     

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT