Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie porady w sprawie ucznia klasy 0, który powinien być klasyfikowany do klasy 1. Jednak nie jest to możliwe, gdyż uczeń przejawia bardzo duże braki edukacyjne i nauczyciel zapytuje, czy można takiego ucznia nie klasyfikować do klasy 1. Rodzice są przeciwni takiej sytuacji i chcą, żeby dziecko przeszło do klasy 1.Uczeń jest rocznikiem 2007.
Przepisy o klasyfikowaniu dotyczą uczniów, nie obejmują dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne. Z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej przedszkole przeprowadza analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w zakresie tzw. diagnozy przedszkolnej. Podstawowym jej celem jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc rodzicom w poznaniu stopnia gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. Na podstawie dokumentacji prowadzonych obserwacji wydaje się (w terminie do końca kwietnia roku szkolnego, w którym dziecko ma obowiązek rozpocząć naukę) rodzicom informację o gotowości (lub jej braku) dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Ponadto poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydaje opinię (na podstawie przeprowadzonej diagnozy dojrzałości szkolnej), nt. dojrzałości pod względem: fizycznym, intelektualnym, społecznym i emocjonalnym. W przypadkach uzasadnionych, rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko nieposiadające orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać uchwała w sprawie zmian w Statucie przedszkola w związku ze zmianami od 01 września 2022 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń 5-letniego technikum nie uzyskał pozytywnej oceny z dwóch przedmiotów na koniec roku szkolnego. W sierpniu miał przystąpić do egzaminów poprawkowych, ale przed egzaminami w lipcu odebrał dokumenty. 1. Co należy wpisać do arkusza ocen w wierszu "informacja o egzaminie poprawkowym"?. 2. Co należy wpisać do arkusza ocen w wierszu "data uchwały rady pedagogicznej"? 3. Czy to ma być wpis: Egzamin poprawkowy z .... – uczeń odebrał dokumenty przed wyznaczonym terminem egzaminu? 4. Czy jako datę należy przyjąć czerwcowe, czy też sierpniowe (31 sierpnia ...) zebranie rady pedagogicznej dot. pojęcia uchwały o promowaniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy powołanie wicedyrektora (stanowisko funkcyjne) powinno odbywać się w trybie podjęcia przez RP uchwały opiniującej (np. w
związku z zaleceniami organu prowadzącego)? Czy po przeprowadzonym głosowaniu nad kandydatem dyrektor jest zobowiązany, jako przewodniczący RP, do sporządzenia stosownej uchwały w tym zakresie, która zawiera stanowisko RP nt. kandydata? Co się dzieje dalej z taką uchwałą? Czy ma ona jakąś prawną moc? Czy w razie niepowołania konkretnego kandydata (wcześniej zaopiniowanego na posiedzeniu- głosowanie, zaprotokołowanie), uchwała RP powinna zostać uchylona? Czy dyrektor powinien informować RP o zawieszeniu wykonania uchwały bądź też poinformowaniu, iż na skutek różnych okoliczności kandydatura nie zostanie rozpatrzona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W moim zespole szkół są następujące szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I stopnia. Posiadamy również internat i kształcimy dorosłych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Czy w związku z tym tworzymy statut (oprócz liceum, technikum i branżowej szkoły I stopnia - każda szkoła ma osobny statut), także dla internatu i dla KKZ (kształcenie dorosłych)?
Czy program profilaktyczno-wychowawczy jest jeden dla całego zespołu szkół czy osobny dla każdej szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dwójki dzieci, które są w edukacji domowej i zdały już egzaminy dające im promocję do następnych klas, pragną, aby do końca roku szkolnego ich dzieci były w szkole systemowej i budowały relacje. Czy szkoła może takich uczniów przyjąć, pomimo, że dzieci zrealizowały już podstawę programową? Jak to wygląda z perspektywy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe