Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie porady w sprawie ucznia klasy 0, który powinien być klasyfikowany do klasy 1. Jednak nie jest to możliwe, gdyż uczeń przejawia bardzo duże braki edukacyjne i nauczyciel zapytuje, czy można takiego ucznia nie klasyfikować do klasy 1. Rodzice są przeciwni takiej sytuacji i chcą, żeby dziecko przeszło do klasy 1.Uczeń jest rocznikiem 2007.
Przepisy o klasyfikowaniu dotyczą uczniów, nie obejmują dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne. Z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej przedszkole przeprowadza analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole w zakresie tzw. diagnozy przedszkolnej. Podstawowym jej celem jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc rodzicom w poznaniu stopnia gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. Na podstawie dokumentacji prowadzonych obserwacji wydaje się (w terminie do końca kwietnia roku szkolnego, w którym dziecko ma obowiązek rozpocząć naukę) rodzicom informację o gotowości (lub jej braku) dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Ponadto poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydaje opinię (na podstawie przeprowadzonej diagnozy dojrzałości szkolnej), nt. dojrzałości pod względem: fizycznym, intelektualnym, społecznym i emocjonalnym. W przypadkach uzasadnionych, rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko nieposiadające orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń jest na pierwsze półrocze nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionych nieobecności. Rada pedagogiczna nie wyraziła zgody na egzamin klasyfikacyjny dla tego ucznia. Co zrobić z takim uczniem w gimnazjum? Czy powinien chodzić na zajęcia lekcyjne w drugim półroczu? Jak postąpić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy liceum prywatne o uprawnieniach szkoły publicznej musi wysłać arkusz organizacyjny do zaopiniowania w kuratorium?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym. Ile razy może uczęszczać do oddziału przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący nakazał, aby 25% godzin "kartowych" przeznaczyć na zajęcia świetlicowe, czy jest to zgodne z prawem? Chyba te godziny nie są przeznaczone na dopełnianie etatów świetlicy, po to by zredukować liczbę n-li tam pracujących, a takie zakusy ma nasz burmistrz. Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 12 listopada 2010r.– piątek po11.11. 2010r. czwartek - zajęcia opiekuńczo -wychowawcze- sport dla wszystkich – rozgrywki w siatkówkę na sali sportowej
22 grudnia 2010r.– środa przed świętami Bożego Narodzenia - zajęcia opiekuńczo -wychowawcze- wigilia szkolna
7 stycznia 2011r. – piątek po 6.01.2011r. czwartek po święcie Trzech Króli - zajęcia opiekuńczo –wychowawcze – organizacja Orkiestry Wielkiej Pomocy Jurka Owsiaka
2 maja 2011r.– poniedziałek przed 3.05.2011r. wtorek 3 Maja - zajęcia opiekuńczo -wychowawcze- Festiwal Projektów Szkolnych klas IIa i IIb
12-13-14 kwietnia – wtorek, środa, czwartek 2011r. – egzaminy gimnazjalne - zajęcia opiekuńczo –wychowawcze na świetlicy szkolnej z pedagogagmi
24 czerwca – piątek po 23.06.2010r. czwartek – Boże Ciało – obligatoryjnie
Czy prawidłowo ustaliłem dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe