Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie dotyczące dopuszczania do użytku szkolnego przez dyrektora szkoły programów nauczania i podręczników. Jesteśmy zespołem szkół (liceum, technikum i szkoła branżowa) i w roku szkolnym 2019/20 będziemy mieli klasy po gimnazjum i po szkole podstawowej. Czy nauczyciele powinni składać wnioski o dopuszczenie programu i podręcznika? Czy można wybrać różne podręczniki do przedmiotu czy powinien to być jeden dla wszystkich klas po gimnazjum i jeden dla klas po szkole podstawowej?
Na podstawie art. 275 i art. 276 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. oraz załącznika 4 i 4a do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zm. w liceum, technikum i szkole branżowej I stopnia będą realizowane odrębne podstawy programowe dla absolwentów gimnazjum oraz dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej, co powinno skutkować dopuszczeniem w szkołach odrębnych programów nauczania oraz podręczników, natomiast nie ma obowiązku dopuszczenia po jednym podręczniku i programie z poszczególnych przedmiotów dla wszystkich klas po gimnazjum oraz po jednym dla wszystkich klas po szkole podstawowej (art. 22a, art. 22ab ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dokument określa podział na grupy na zajęciach praktycznych? Ilu maksymalnie uczniów może liczyć grupa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy języków obcych w szkole ponadgimnazjalnej.
Czy uczeń kończący gimnazjum z językiem obcym III1 musi obowiązkowo kontynuować naukę tego języka na poziomie IV! poziom rozszerzony?? czy ma prawo do IV.1 poziom podstawowy. Proszę o jednoznaczną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Umowa o pracę nauczyciela kończy się 31.08.2024r.Od 01 września zostaje ponownie zatrudniony w tej samej szkole.Czy musi przedłożyć ponownie aktualną informację z KRK?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego realizuje obowiązek szkolny w OREW. Czy rodzice ucznia każdego roku do dnia 31 maja, mają obowiązek zwrócić się z prośbą do dyrektora szkoły o wyrażenia zgody na spełnianie obowiązku szkolnego w OREW i czy w związku z tym dyrektor wydaje decyzję w sprawie zezwolenia na spełnianie przez ucznia obowiązku szkolnego w OREW.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Punkt Przedszkolny powinien zgłosić do GIODO placówkę?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe
Styczeń :