Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Dotacja jest rozliczana zbiorczo: 1) wydatki na kształcenie specjalne wszystkich uczniów z różnymi niepełnosprawnościami, czyli na realizację zadań wynikających z zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 35 ust. 4 i ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203 ze zm., bez procentowego rozliczenia na poszczególnych uczniów oraz 2) wydatki na tych uczniów niezwiązane z kształceniem specjalnym, których wysokość jest ustalana według wzoru z art. 35 ust. 5 pkt 4 UoFZO, również bez ich proporcjonalnego rozkładania na każdego z uczniów z orzeczeniem.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- WITAM, PROSZĘ O PODPOWIEDZ JAK POWINIEN WYGLĄDAĆ DOKUMENT, KTÓRYM DYREKTOR SZKOŁY ODRACZA DZIECKO OD PODJĘCIA NAUKI W PIERWSZEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ. POZDRAWIAM
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli nauczyciel dłużej choruje, a nie ma możliwości prowadzenia stałych zastępstw, za niego - tylko doraźnie, czy może swoje lekcje nadrobić z całą klasą na swoich zajęciach karcianych? Bardzo proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci z orzeczeniami realizujące obowiązek szkolny poza szkołą macierzystą (na podstawie porozumienia i decyzji dyrektora szkoły) w ośrodku edukacyjno- rehabilitacyjnym wpisujemy do księgi uczniów szkoły macierzystej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można udostępnić rodzicowi przegląd nagrania z monitoringu szkolnego z przerwy międzylekcyjnej, w sprawie dotyczącej jego dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna i konsekwencje zniesławienia w Internecie oraz rozpowszechniania przez ucznia nieprawdziwych opinii, niszczących reputację szkoły? Chodzi o zniesławienie szkoły jako instytucji.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe