Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przeniesienie karne ucznia do innej klasy na podstawie statutu szkoły - Jaka dokumentacja powinna być podstawą do takiego przeniesienia? Czy rodzice mają możliwość odwołać się od tej decyzji?
Wszystko zależy od zapisów statutu. Zasady przenoszenia ucznia z klasy do klasy powinny być określone w statucie szkoły.
Powód przeniesienia ucznia do innej klasy
Najczęściej przeniesienia do innej klasy jest formą ukarania ucznia lub przeniesienia na prośbę rodzica w celu zmiany bezpośredniego środowiska oddziaływującego wychowawczo.
Statut określa prawa i obowiązki ucznia
Art. 60 ust. 1 ustawy o systemie oświaty określa, jakie postanowienia powinny znaleźć się w statucie szkoły publicznej. Te postanowienia to niezbędne minimum, które statut danej szkoły powinien zawierać. Jednym z nich jest wymóg określenia praw i obowiązków uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły (art. 60 ust. 1 pkt 7 ustawy).
Statut określa konsekwencje nieprzestrzegania obowiązków przez ucznia
Ponadto na podstawie ramowych statutów w jego treści powinny znaleźć się postanowienia dotyczące rodzaju kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary.
Jeżeli w opisanym przypadku w statucie nie ma określonej kary w postaci przeniesienia ucznia do innej klasy, to nie ma podstaw prawnych do jego karnego przeniesienia.
Procedurę odwoławczą należy wpisać do statutu
Jeśli w statucie są postanowienia, o których mowa powyżej, to powinny być również te, które dotyczą odwołania od nałożenia kary na ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice przyprowadzają dzieci pod klasę i czekają do dzwonka,chodzą po szkole podczas lekcji lub przerwy, przesiadują nawet godzinę na korytarzu, czekając do końca zajęć. Nie reagują na prośby dyrektora. Rada Rodziców popiera działania szkoły mające na celu ograniczenia ingerencji rodziców, ale cóż, na pewną grupą nic nie działa. Jak zdecydowanie, ale taktownie rozwiązać problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej powinien stanowić załącznik do statutu, czy znajdować się w treści statutu? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób ujednolicić tekst statutu szkoły (ma wiele aneksów)? Jakie procedury muszą być spełnione, aby to zrobić? I kto musi być poinformowany o zmianach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy informacje o sprawdzianie ósmoklasisty powinny znajdować się w statucie szkoły? Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie dotyczące klasyfikacji ucznia.Czy frekwencję ucz. rozliczamy miesiecznie (chodzi o 50% obecności na danych zajeciach)czy w systemie półrocznym?bo są dwie różne opinie?czy klasyfikujemy ucz., który nie ma 50%obecności na zajęciach, ale ma oceny z danego przedmiotu, które umożliwiają wystawienie mu oceny. Wszystkie nieobecności ucznia są usprawiedliwione.Pozdrawiam
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe