Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej funkcjonuje zespół wychowania przedszkolnego (jako odrębna placówka oświatowa uwzględniona w RSPO). Realizowane jest w nim wychowanie przedszkolne (poniżej klasy 0) dla dzieci 3-5-letnich w wymiarze 20 godz. tygodniowo. Ma on przydzieloną jedną salę dydaktyczną, korytarz i toalety są wspólne dla zespołu i szkoły. W zespole tym nie ma zatrudnionego nauczyciela, zajęcia realizuje nauczyciel zatrudniony w szkole. Jest to bardzo problematyczne. Uniemożliwia prawidłową sprawozdawczość np. do GUS, SIO. Jakie działania należy podjąć na poziomie szkoły i organu prowadzącego, w celu likwidacji zespołu wychowania przedszkolnego (jako odrębnej jednostki), a następnie włączenia go w struktury szkoły jako oddziału przedszkolnego?
Pierwszym etapem jest likwidacja zespołu wychowania przedszkolnego na zasadach określonych w art. 89 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., która musiałaby się rozpocząć na początku 2019 r., aby likwidacja nastąpiła z dniem 31 sierpnia 2019 r. Organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji placówki: rodziców uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego. Konieczne jest także uzyskanie pozytywnej opinii kuratora oświaty. Następnym etapem jest utworzenie oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej, co wymaga zmiany statutu szkoły przez szkolne organy, w tym postanowień statutu dotyczących organizacji i wprowadzenia postanowień dotyczących funkcjonowania oddziałów przedszkolnych oraz ewentualnie wskazania w nazwie szkoły oddziałów przedszkolnych – art. 72 ust. 1, 80 ust. 2 pkt 1, art. 98 ust. 1 pkt 1, 102 ust. 2 w zw. z ust. 1 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do 31.12.15r. jedno z wydawnictw mimo zgłaszanych informacji nie przesłało faktury za podręczniki z dotacji za rok 2015. Faktura w wersji elektronicznej z 28.11.2015 r. została przesłana 14.01.2016r. Organ prowadzący musiał zwrócić dotację, a dyrektor szkoły pokrył ją z budżetu Rady Rodziców za ich zgodą .Czy jest możliwość odzyskania tego wydatku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic posłał dziecko do szkoły o rok wcześniej, ponieważ miał takie prawo. Obecnie dziecko jest w klasie 7, a rodzic (a także dziecko) widzi konieczność ze względu na rozwój swojego dziecka, aby pozostało jeszcze rok w klasie 7. Dziecko nie rokuje szans na nieuzyskanie promocji, ale rodzic kieruje się dobre swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość prawna? Jeśli tak, to jakie kroki powinien podjąć rodzic?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli sanepidu stwierdzono w naszym przedszkolu nieprawidłowości w nadmiernej liczbie dzieci. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym, mamy małe 13-18 osobowe grupy i sale, które wg nas są wystarczającej wielkości- dzieci mają swobodny dostęp do stolików, miejsce do zabawy, kąciki zajęć. Pani kontrolująca powołała się na rozporządzenie MENiS Dz U. z 2003 nr 6, poz 69 (w którym nie znalazłam żadnych konkretnych wytycznych odnośnie przypadającej liczby dzieci na metr kwadratowy) oraz na paragraf 5 pkt1b rozp MEN w sprawie rodzajów innych form wychowania - który to nie dotyczy przedszkola. Czy istnieje w takim razie jakiś przepis jasno mówiący o tym ile dzieci może być na danej powierzchni? Czy mogę podważyć stwierdzone nieprawidłowości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od września mam ucznia cudzoziemca z Ukrainy (pierwsza klasa liceum). Na mój wniosek organ prowadzący przydzielił mi dla ucznia 4 godziny na naukę języka polskiego (uczeń nie zna polskich liter, nie rozumie naszego języka i nie potrafi się z nami porozumiewać). W kuratorium udzielono mi informacji, że należałoby zatrudnić osobę, która mówi po ukraińsku jako asystenta ucznia. W jakich przepisach jest o tym mowa bo w rozporządzeniu o kształceniu osób niebędących obywatelami polskimi nic takiego nie znalazłam. Czy istnieją opracowania jak pracować z takim uczniem, jak go oceniać itp?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z otrzymaniem poniższego pisma proszę o informację na temat dostępu do informacji publicznej zawartych w nim danych,które szkoła może udostępnić. Zapytanie do Dyrekcji Gimnazjum. W związku z art. 61 Konstytucji RP mam pytanie dot. informacji publicznej. Proszę o odpowiedź na poniższe pytania. 1. Opłaty za media w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 2. Koszt utrzymanie budynku szkoły w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 3. Koszt zakupu wyposażenia pomieszczeń szkolnych w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 4. Koszt dokształcenie nauczycieli w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 5. Koszt zakupu pomocy naukowych w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 6. Koszt zakupu książek do biblioteki szkolnej w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 7. Liczba Przetargów zorganizowanych przez Gimnazjum w roku szkolnym 2015 oraz 2014; 8. Informacja o zbędnych i zużytych składnikach majątku ruchomego.; 9. Ogólna liczba uczniów wszystkich klas gimnazjum; 10. Czy gimnazjum przekazało darowizny na WOŚP w 2016 r. i w 2017 r.; 11. Proszę o przedstawienie wykazu postępowań sądowych w których uczestniczyło Gimnazjum a które zakończyły się w okresie od 05.03.2012 do dnia złożenia tego wniosku, ze wskazaniem rozstrzygnięcia które zapadło.; 12. Wysokość nagród i premii przyznana każdemu z pracowników Gimnazjum od dnia 03.05.2016 do dnia złożenia tego wniosku, z podaniem konkretnej kwoty przypisanej do pracownika.; 13. Lista podróży zagranicznych pracowników Gimnazjum, finansowanych ze środków publicznych od dnia 2012.03.05 do dnia złożenia niniejszego wniosku, z podaniem miejsca podróży, czasu jej trwania, celu podróży i kosztów.; 14. Liczba osób zatrudnionych w Gimnazjum na dzień 05.03.2016 oraz na dzień złożenia niniejszego wniosku.; 15. Imiona i nazwiska wszystkich pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Gimnazjum, z podaniem wykształcenia każdej z tych osób, a w przypadku wykształcenia wyższego również kierunku ukończonych studiów oraz daty zatrudnienie na obecnym stanowisku; 16. Imiona i nazwiska wszystkich pracowników pedagogicznych zatrudnionych w Gimnazjum, z podaniem miesięcznego wynagrodzenia brutto.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe