Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczące likwidacji szkoły publicznej. Czy najpierw przeprowadza się rozmowę z nauczycielami i rodzicami danej szkoły ,czy podejmuje się uchwałę intencyjną.
Rozmowa z nauczycielami i rodzicami uczniów nie stanowi obligatoryjnego etapu likwidacji szkoły publicznej, natomiast ten etap jest fakultatywny i konsultacje są prowadzone na dowolnym etapie. Art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. wymaga powzięcia najpierw zamiaru likwidacji szkoły publicznej (wyrażonego w szczególności w tzw. uchwale intencyjnej jednostki samorządu terytorialnego) oraz zawiadomienia o nim co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji szkoły (czyli do końca lutego) rodziców uczniów, właściwego kuratora oświaty oraz organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego właściwej do prowadzenia szkół danego typu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozporządzenie MEN z dnia 21 czerwca 2012 r w sprawie dopuszczania podręczników i programów nauczania straciło moc w związku z wejściem ustawy z dnia 30 maja 2014r. jak powinien wyglądać teraz wniosek do dyrektora o dopuszczenie programu nauczania skoro nie zostało sprecyzowane, jak to miało miejsce w poprzednim rozporządzeniu, co program nauczania powinien w szczególności zawierać. Czy stare wnioski należy zmienić? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwolnienie z nauki języka obcego nowożytnego ucznia klasy IV szkoły podstawowej. W placówce, w klasie IV, jako język obcy wybrano angielski. Drugi język obowiązujący w szkole, to hiszpański - od VII klasy. Rodzice ucznia klasy IV zwrócili się z prośbą o zwolnienie ich dziecka z angielskiego i przeprowadzenie egzaminu z hiszpańskiego (uczeń jest do niego przygotowany w każdej chwili - zna bowiem ten język). Dziecko nie posiada orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, jednak problemem jest dla niego długie przebywanie w szkole i to jest głównym powodem, dla którego rodzice proszą o powyższą zmianę. Czy dyrektor szkoły może zorganizować taki egzamin z hiszpańskiego i zwolnić ucznia z nauki angielskiego. Jeśli tak, jak miałoby to wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Według, którego rozporządzenia, przeprowadzać egzaminy klasyfikacyjne dla ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą? Poprzednie rozporządzenie jest uchylone przez nowe, a nowe będzie funkcjonować od 1 IX 2015 r. Art. 12. nowego rozporządzenia jednak odnosi się jeszcze do tego roku szkolnego: W roku szkolnym 2014/2015:
1) szkoła publiczna realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy; Art. 7 ust. 1 pkt 5 ustawy chyba odwołuje nas do starego rozporządzenia. Bardzo proszę o podanie przepisów, według których mam przeprowadzić te egzaminy. Konkretnie chodzi mi też o informację, z których przedmiotów jest uczeń zwolniony lub nie jest?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący szkołę przekazuje placówkę stowarzyszeniu. Jak wygląda sprawa odpraw, w momencie kiedy stowarzyszenie zrezygnuje z prowadzenia szkoły i ponownie przejmie ją organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe