Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy nauczania języków obcych w liceum ogólnokształcącym. Uczeń realizował w gimnazjum j. francuski na poziomie III.0. W liceum drugim językiem jest niemiecki na poziomie podstawowym na bazie III.0 z gimnazjum. Okazało się, że ten uczeń uczył się prywatnie języka niemieckiego. Czy może kontynuować naukę w liceum na poziomie IV.1 ( ma wiedzę), czy trzeba dla niego zorganizować poziom IV.0? Sądzę ,że uczeń może być w grupie IV.1 ale jaki powinien być formalny zapis w dokumentacji nauczania?
Dla dobra ucznia i jego rozwoju należy rozważyć poziom wyższy ze względu na umiejętności ucznia. Szkoła powinna jednak dla tego ucznia przeprowadzić test badający wiadomości i umiejętności językowe na odpowiednim poziomie. Zakładając, że wyniki testu potwierdzą odpowiedni poziom wiedzy ucznia, w dokumentacji należy umieścić poziom IV.1. Dla formalności test powinien mieć charakter egzaminu klasyfikacyjnego , wówczas jego wynik umieszcza się w arkuszu ocen, pamiętając o załączeniu protokołu i pracy ucznia do arkusza ocen. Jeżeli w klasie lub w semestrze, na który uczeń lub słuchacz przechodzi, naucza się, jako przedmiotu obowiązkowego, języka obcego (języków obcych) innego niż język obcy (języki obce), którego uczeń (słuchacz) uczył się w poprzedniej szkole, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie na zajęcia innego oddziału lub grupy w tej samej szkole, uczeń (słuchacz) może: 1) uczyć się danego języka obcego (języków obcych), wyrównując we własnym zakresie braki programowe do końca roku szkolnego, albo 2) kontynuować we własnym zakresie naukę języka obcego (języków obcych), którego uczył się w poprzedniej szkole, albo 3) uczęszczać do klasy z nauką danego języka obcego (języków obcych) w innej szkole. Dla ucznia (słuchacza), który kontynuuje we własnym zakresie naukę języka obcego (języków obcych), jako przedmiotu obowiązkowego, przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny. Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza nauczyciel danego języka obcego z tej samej szkoły, wyznaczony przez dyrektora szkoły, a w przypadku gdy dyrektor szkoły nie może zapewnić nauczyciela danego języka obcego - nauczyciel wyznaczony przez dyrektora innej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź, czy w b/r rekrutacja do przedszkoli odbywa się: na podstawie uchwały rady gminy dot. opracowanych kryteriów i pkt czy starczy uzgodnienie dyrektora z wójtem w sprawie dodatkowych kryteriów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1) W którym miejscu w arkuszach ocen w liceum na podbudowie gimnazjum wpisać wychowanie do życia w rodzinie: dodatkowe zajęcia edukacyjne czy przedmioty uzupełniające?
2) Uczeń w szkole podstawowej w klasie VII uczęszczał na drugi język niemiecki. W klasie 8 chciałby zmienić język niemiecki na język francuski. Czy jest taka możliwość? Jeżeli tak, to na jakich zasadach? Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wpisuje się wtedy język francuski i język niemiecki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ustawą "Prawo oświatowe" droga dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego i dziecka pięcioletniego z domu do publicznego przedszkola nie powinna przekraczać 3 km.
Jeżeli droga przekracza 3 km, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dziecka albo zwrot kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice.
Do naszego publicznego przedszkola dzieci są dowożone przez rodziców. Jeśli dziecko urodziło się np. 5 kwietnia, zwrot kosztów za dowożenie przysługuje od tej daty czy też od 1 stycznia roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 5 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 2012/2013 w liceum ogólnokształcącym obowiązywać będzie nowa podstawa programowa. W rozporządzeniu znajduje się informacja, że w klasie I liczba godzin nauczania w tygodniu wynosi 30. Czy w tę liczbę wlicza się religię (przecież nie jest obowiązkowa), czy może być więcej godzin w tygodniu (np. zajęcia z języka polskiego - rozszerzenie)? Podsumowując, czy liczba 30 jest wielkością stałą i niezmienną czy minimalną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w trakcie oceny pracy. Czy opinia Rady Pedagogicznej w sprawie mojej oceny pracy jako dyrektora powinna być przeprowadzona w głosowaniu jawnym czy tajnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe