Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dziecka. Czy dziecko, które posiada opinię poradni, z której wynika potrzeba odroczenia, może je uzyskać? Czy musi to być dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? W tym przypadku dziecko nie ma orzeczenia. Czy można mu odroczyć obowiązek bez orzeczenia? Czy Rada Pedagogiczna wydaje w tej sprawie opinię (podejmuje uchwałę)?
Na podstawie art. 36 ust. 4 i 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, na wniosek rodziców, odracza rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego o jeden rok szkolny. Do wniosku dołącza się opinię, z której wynika potrzeba odroczenia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego w danym roku szkolnym, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, zatrudniającą pracowników posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych. Wynika z tego, że bez opinii poradni dyrektor szkoły obwodowej nie może odroczyć spełniania obowiązku szkolnego, a ponadto dyrektor działa samodzielnie (wydaje decyzję administracyjną) bez udziału rady pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy siódmej szkoły podstawowej ogólnodostępnej jest zwolniony z nauki drugiego języka przez PPP, czy wobec tego dyrektor szkoły ma obowiązek zapewnić temu uczniowi możliwość uczęszczania na zajęcia techniki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się subwencja oświatowa przedszkolu niepublicznemu za dziecko, które nie osiągnęło 50% frekwencji w danym miesiącu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy nauczycielka nabędzie prawa do urlopu dla poratowania zdrowia, jeżeli jej sytuacja przedstawia się następująco:
1. zatrudniona jest od 1.09.2002 r.
2. miała następujące przerwy w pracy:
- L4- 502 dni
- opieka art.188- 7 dni
- opieka nad dzieckiem- 39 dni
- urlop macierzyński- 297 dni
- urlop wychowawczy- 723 dni
- urlop uzupełniajacy- 26 dni
Proszę o podanie daty nabycia prawa do urlopu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1. Czy uczniowie klasy I sp, którzy na wniosek rodziców w roku szkolnym 2016/2017 kontynuują naukę powinni być ponownie wpisani w Księgę Uczniów (mieć nadane nowe numery)? 2. Czy tym uczniom zakłada się nowe arkusze ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe