Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy opiniowania przez Radę Pedagogiczną przydziału godzin dla nauczycieli (tzw. arkusza organizacyjnego czy projektu organizacji szkoły czy przedszkola). Czy jeszcze nauczyciele opiniują te arkusze, czy należy zwoływać posiedzenie Rady Pedagogicznej i powinna ona podjąć uchwałę opiniującą?
Rada pedagogiczna na mocy art. 70 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe opiniuje organizację pracy szkoły lub przedszkola. Opiniowanie organizacji pracy szkoły lub przedszkola oznacza przede wszystkim prawo do opiniowania i zgłaszania uwag do arkusza organizacji szkoły lub przedszkola, o którym mowa w art.110 ustawy Prawo oświatowe.
Podstawę prawną opiniowania arkusza organizacji pracy szkoły przez radę pedagogiczną stanowi art.70 ust.2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe. Dyrektor szkoły lub przedszkola zwołuje zebranie rady pedagogicznej, na którym zasięga opinii rady pedagogicznej w sprawie planowanej organizacji pracy szkoły lub przedszkola w nowym roku szkolnym. Opinia rady pedagogicznej jest obligatoryjna, ale ma charakter pomocniczy. Oznacza to, że brak opinii pozytywnej nie musi stanowić przeszkody w zatwierdzeniu projektu arkusza organizacji pracy szkoły lub przedszkola przez organ prowadzący.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U.z 2017r. poz.59 późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic ucznia klasy V szkoły podstawowej chce być na lekcji języka angielskiego. Czy rodzice pozostałych uczniów muszą wyrazić na to zgodę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, w jaki sposób skreślić ucznia pełnoletniego, który ma niespełna 10% frekwencji. Nie usprawiedliwia nieobecności. Jest uczniem Liceum Sztuk Plastycznych. Dostał już kilka wezwań, jednak reagował na nie np. tylko jednodniową obecnością, po czym znowu przestawał uczęszczać do szkoły (teraz nie łączy się w ogóle na zajęcia zdalne). Proszę o jakieś wzory dokumentów. Zapisy w prawie oświatowym wydają się ten proces bardzo rozciągać w czasie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły dla dorosłych, w której funkcjonuje klasa OHP - gimnazjum dla dorosłych. Co mam zrobić z uczniem, który nie ukończył 18-tu lat i na koniec I semestru otrzymał 4 oceny niedostateczne i 2 nieklasyfikowania. Proszę nie podawać mi Rozporzadzenie..., ponieważ wiem, że w szkołach dla dorosłych obowiazuje klasyfikacja semestralna. Uczeń nieletni ma obowiązek szkolny do ukończenia gimnazjum, co więc mam z nim zrobić po pierwszym semestrze ?
Czy w statucie szkoły można umieścić zapis mówiący, że dla nieletnich obowiazuje klasyfikacja roczna? Nadmieniam, że nie mam semestrów, które rozpoczynałyby się w styczniu. Na powtarzanie semestru uczeń musi czekać pół roku, co ma wtedy robić ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel z dyplomem ukończenia studiów w zakresie nauczania początkowego ma kwalifikacje do uczenia w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe