Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy statutów. Przedszkole i szkoła sześcioletnia tworzyły zespół szkolno-przedszkolny. Szkoła miała swój statut, a przedszkole swój. Zgodnie z reformą szkoła przekształca się w ośmioletnią. Czy obydwa statuty (i szkoły i przedszkola) tracą moc z dniem 30 listopada 2017? Jeśli tak, to kto uchwala nowe? Czy Rada Pedagogiczna, czy Rada Gminy?
Jeżeli w placówkach nie działają rady przedszkola i szkoły, statuty uchwalają rady pedagogiczne w terminie do dnia 30 listopada 2017 r. (art. 80 ust. 2 pkt 1 i art. 82 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 czerwca 2024 roku wprowadza zmiany dotyczące podstawy programowej. Mam pytanie - czy załącznik nr 1 dla technikum dotyczy tylko klasy pierwszej czy wszystkich klas? Po drugie - czy nauczyciele powinni wdrożyć nowe programy nauczania dostosowane do zmian w podstawi programowej kształcenia ogólnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych (liceum ogólnokształcące, technikum zawodowe i internat). W nowym roku szkolnym 2015/2016 dla kilku nauczycieli dyplomowanych i mianowanych będzie brakowało godzin w szkole. Czy mogę uzupełnić etat takich nauczycieli godzinami w internacie - uśredniając godziny? Czy nauczyciel musi wyrazić zgodę na dopełnienie etatu w internacie, a jeżeli tak, to czy powinnam poinformować nauczycieli o tym fakcie na piśmie w m-cu maju? W internacie są zatrudnieni nauczyciele mający kwalifikacje (pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) lecz są nauczycielami kontraktowymi. Czy postąpię zgodnie z prawem dając im wypowiedzenie, dopełniając ich godzinami etat mianowanych nauczycieli ze szkoły, którzy zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009r. mając kwalifikacje do pracy w szkole, mają kwalifikacje do pracy w internacie?
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy protokoły z egzaminów poprawkowych powinny zostać umieszczone w księdze arkuszy ocen? Czy prace pisemne ucznia należy traktować jako integralną część protokołu i też umieścić w księdze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę z zakresu klasyfikowania ucznia klasy I szkoły podstawowej.
Czy uczeń klasy I SP mający ponad 50% nieobecność w szkole w I semestrze na języku angielskim może być nieklasyfikowany z tego przedmiotu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe