Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Świadectwa rekompensacyjne. Czy skoro świadectwa z tytułu niepodwyższania wynagrodzeń przysługiwały za okres od 1.07.1991 r. do 28.06.1992 r., a nauczycielka przez cały ten okres przebywała na urlopie wychowawczym, to była uprawniona do ich otrzymania?
Osobami uprawnionymi do rekompensaty byli pracownicy oświaty, zatrudnieni w samorządowych jednostkach sfery budżetowej od dnia 1 lipca 1991 r. do dnia 31 grudnia 1991 r. i w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 28 czerwca 1992 r., przejętych przez gminy przed 28 czerwca 1992 r. jako zadanie własne lub zlecone, co wynika z treści art. 3 pkt 1a ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (t.j. Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 294). Sposób obliczania rekompensaty określa załącznik do ww. ustawy, zgodnie z którym wysokość rekompensaty była uzależniona od przepracowania pełnych poszczególnych miesięcy w tych okresach. Przez cały okres od 1 lipca 1991 r. do 28 czerwca 1992 r. nauczycielka nie świadczyła pracy z powodu przebywania na urlopie wychowawczym, a więc nie nabyła prawa do omawianej rekompensaty, ponieważ jej wysokość wyniosłaby 0 zł. Dlatego nie było podstawy prawnej do nieodpłatnego nabycia przez nią świadectw rekompensacyjnych nawet, gdy gmina przejęła prowadzenie placówki przed 28 czerwca 1992 r.; zamiarem ustawodawcy niewątpliwie nie było wystawienie takiego dokumentu opiewającego na wartość 0 zł.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany pracuje w naszej szkole 23 lata jako nauczyciel bibliotekarz. Posiada również kwalifikacje nauczyciela informatyki i tak w różnych okresach nauczyciel pracował na odrębnych umowach o pracę jako nauczyciel informatyki w niepełnym wymiarze godzin. W okresie od 01.09.2003 – 30.06.2004 w wymiarze 4/18 (10m-cy), w okresie 01.09.2004 – 30.06.2005 w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy), 01.09.2011 – 30.06.2011 r w wymiarze 2/18 etatu (10 m-cy). Aktualnie jest zatrudniony od 01.09.2017 – 30.06.2018 w wymiarze 1/18 etatu. W lutym 2018 nauczyciel z tych dodatkowych umów nabędzie staż 3 lata, czy od marca 2018 powinien mieć naliczony dodatek stażowy w wysokości 3%.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek motywacyjny i funkcyjny liczy się od osobistego zaszeregowania dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem autystycznym przysługuje dodatek za uciążliwe warunki pracy?
Czy taki dodatek przysługuje także nauczycielowi prowadzącemu zajęcia rewalidacyjne z dzieckiem niedosłyszącym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka, która ukończyła studia podyplomowe "Nauczyciel fizyki w gimnazjum" będzie miała kwalifikacje do nauczania fizyki w szkole podstawowej od 1.09.2017? Informacje dodatkowe: Nauczycielka ma kwalifikacje pedagogiczne do nauczania matematyki (mgr matematyki). Godziny i przedmioty na studiach podyplomowych: 1) Wprowadzenie w problematykę współczesnej edukacji 10- godz. 2) Podstawy merytoryczne nauczania fizyki i astronomii w gimnazjum - 213 godz.; 3) Metodyka nauczania fizyki 156 godz.; 4) Kompetencje wychowawcze nauczyciela - 8 godz.; 5) Kompetencje informatyczne nauczyciela - 45 godz.; 6) Język obcy - 80 godz. Razem 512 godz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy Szkołą Podstawową powstałą w wyniku przekształcenia gimnazjum. Wpłynęło nam orzeczenie z Poradni Psych.Pedagog.o potrzebie kształcenia specjalnego od 1.09 dla ucznia klasy drugiej szkoły podstawowej z orzeczonym "autyzmem, w tym zespołem Aspergera".
Z dniem 1.09. zmieniają się przepisy, w jaki sposób, na podstawie których przepisów i z jakimi kwalifikacjami zatrudnić nauczyciela dla w/w ucznia?
Dziękuję za pomoc gdyż jest to dla nas sytuacja nowa.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe