Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła otrzymała od swojego absolwenta wniosek o wydanie duplikatu ukończenia 3-letniej zasadniczej szkoły zawodowej ukończonej w 1988 r. Szkoła dysponuje arkuszami ocen i jest w nich zawarta informacja, że szkoła została ukończona. Nie ma jednak adnotacji o zdanym egzaminie z przygotowania zawodowego. Absolwent stwierdził, że w roku ukończenia szkoły nie zdał tego egzaminu, ale zdał go rok lub dwa później w cechu (szkoła takiej informacji nie posiada). Do arkusza ocen są dołączone 2 zaświadczenia o uczęszczaniu na turnusy dokształcania zawodowego z adnotacją, że zaświadczenie upoważnia dyrekcję szkoły do wydania świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej. Czy dobrze rozumiem, że brak adnotacji o zdaniu egzaminu nie jest równoznaczne z nieukończeniem szkoły?
Zgodnie z art. 44q ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) uczeń kończy szkołę podstawową lub szkołę ponadpodstawową, jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej otrzymał ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języka regionalnego pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne a w przypadku branżowej szkoły I stopnia – przystąpił ponadto do:
a) egzaminu zawodowego – w przypadku ucznia, o którym mowa w art. 44zzzb ust. 3 pkt 1,
b) egzaminu czeladniczego zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2020 r., poz. 2159) – w przypadku ucznia będącego młodocianym pracownikiem zatrudnionym w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem.
Przepisy te obowiązują od 2019 r., jednakże do ucznia, który ukończył naukę w 1988 r. nie mają zastosowania. Wówczas wystarczyło zakończyć naukę w szkole, by uznać, ze dany etap edukacyjny został ukończony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W skład Zespołu Szkolno Wychowawczego wchodzi: Szkoła Podstawowa Specjalna i Ośrodek Rewalidacyjno - Wychowawczy. Czy dla obu podmiotów trzeba pisać oddzielne program profilaktyczno - wychowawczy i program pomocy pedagogiczno - psychologicznej? Czy mogę napisać jeden dla zespołu placówek?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego za I semestr roku szkolnego 2009/2010?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki może sfinansować-dofinansować studia I stopnia pracownikowi administracji? Jeśli tak to na jakiej podstawie?
- Co należy rozumieć przez "Program szkoły"? Jaka podstawa prawna reguluje obowiązek posiadania przez szkołę tego dokumentu? Czy program jest Koncepcją pracy, czy tez programem rozwoju szkoły na kolejny rok? spotkałam się z różną interpretacją pojęcia program szkoły. Proszę o wyjaśnienie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jak obliczać nadgodziny nauczyciela przedszkola za urlop wypoczynkowy wykorzystany w trakcie roku szkolnego?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe