Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 1 po I semestrze został przyjęty do innej szkoły. W tej szkole od początku roku jest realizowany przedmiot plastyka, który w pierwotnej szkole zaplanowany był do realizacji w klasie II. PYTANIE: Jak na koniec roku sklasyfikować tego ucznia z przedmiotu plastyka? (uczeń realizował go tylko w II semestrze)
Szkoła powinna stworzyć szanse na uzupełnienie braków, jednocześnie wdrożyć procedurę zobowiązującą ucznia do zaliczenia zaległości wynikającej ze zmiany szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką należy wpisać podstawę prawną do uchwały dotyczącej zaopiniowania planu finansowego na nowy rok szkolny w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas podbicia legitymacji szkolnej na kolejny rok szkolny oraz podczas wydawania duplikatów legitymacji szkolnych uczniom klas II i III szkoły zawodowej posługujemy się pieczątkami szkoły branżowej czy szkoły zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno się dokumentować lekcje etyki prowadzone międzyoddziałowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie, co w sytuacji kiedy nauczyciel wystawia ocenę z zachowania nie stosując się do WSO. Dodam tylko, iż ocena z zachowania powinna być poprawna a nauczyciel-wychowawca stawia bardzo dobrą, mimo iż po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli pozostali nauczyciele są odmiennego zdania. Czy dyrektor szkoły może zasięgnąć opinii rady pedagogicznej i zmienić ocenę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprawnienia związków zawodowych do wskazywania osób objętych ochroną. Nasza szkoła została objęta działaniem międzyzakładowej organizacji związku zawodowego, podobnie jak pozostałych 218 placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Na uwagę zasługuje fakt, że jedynie w 4 placówkach związki te mają status organizacji reprezentatywnej. Zrzeszają we wszystkich 219 placówkach ok.580 członków, z których ok. 390, zostało wskazanych przez zarząd tej organizacji jako podlegających ochronie (w tym u nas 2 osoby.). Zarząd MOZZ ustalając maksymalną liczbę pracowników podlegających ochronie korzysta z art. 34. ust.2. tzw. metody parytetowej: ilość kadry kierowniczej-ilość chronionych i z wielką szczodrością rozdaje te ochrony. Ilość kadry kierowniczej w tych placówkach to ok.490 osób. Zapis art.art.342 ust.1:,,w liczbie ustalonej zgodnie z art.32 ust 3 albo 4,, jest nieprecyzyjny gdyż odsyła do sposobu obliczania liczby pracowników podlegających ochronie w jednym zakładzie pracy i nie dookreśla , że uzyskane wyniki należy sumować. Czy MOZZ nie nadużywa tego zapisu sumując ilość kadry kierowniczej we wszystkich zakładach pracy, również z tych w których nie ma reprezentatywności? Budzi to wątpliwości czy sposób obliczania nie jest nadużyciem prawa i intencji ustawodawcy w tym zakresie? Jeśli tak to jak dyrektorzy placówek oświatowych mogą/mają się przed tym bronić? Nadmienię, że średnia statystyczna liczebność członków tej organizacji to ok.2.9 osoby. Wielu dyrektorów w Polsce takie kreatywne ,,związkowanie,, martwi, przeraża i bulwersuje. To szczególnie bolesne w sytuacji niżu demograficznego jaki dotyka szkoły. Wymuszona redukcja zatrudnienia jakiej doświadczamy w każdym maju, gdy zaczyna się ruch służbowy i praca nad projektami arkuszy organizacyjnych nakazuje temu przeciwdziałać. Opisane praktyki związkowe mogą wskazywać na nadużycie wolności związkowej przez ta organizację. Proszę o opinie w tej sprawie. P.S. Związki będą rozrastać się jak grzyby po deszczu bo który nauczyciel w Polsce nie chciał by poczucia bezpieczeństwa jakim jest ochrona stosunku pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe