Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w gimnazjum realizował język niemiecki na poziomie III.1 i język angielski na poziomie III.0 (odpowiednie zapisy na świadectwie szkolnym). Po przyjęciu go do technikum został przypisany do grupy, w której realizuje, zgodnie z zapisami podstawy programowej, język niemiecki na poziomie IV.1 i język angielski na poziomie IV.0. Mama ucznia wystąpiła z prośbą o przeniesienie go do innych grup tzn. język niemiecki ma mieć na poziomie IV.0 a język angielski na poziomie IV.1. Czy taka zamiana jest zgodna z obowiązującymi przepisami?
Szkoła ma na uwadze przede wszystkim dobro ucznia, dlatego, jeśli wewnętrzna diagnoza potwierdzi wysokie umiejętności językowe ucznia (lub niskie), należy uwzględnić prośbę rodzica albo pełnoletniego ucznia. Diagnozę, której celem jest zakwalifikowanie ucznia do odpowiedniej grupy wg stopnia zaawansowania znajomości języka obcego można przeprowadzić w formach przyjętych przez szkołę ustalonych np. w statucie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w zerówce - dzieci 3-5 letnie, może być jedna godzina religii (30 min zaj. dyd. + 30 np. zabawa,opieka)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W elektronicznym dzienniku dyrektor w planie indywidualnym nauczycieli wpisał tylko godziny przydzielone wg ramowych planów nauczania, nie wpisał godzin tzw. dodatkowych, które nauczyciele mają przydzielone zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok, które są płatne i stanowią nadgodziny. Czy dyrektor postępuje zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół szkół w skład, którego wchodzą zarówno szkoły dla młodzieży kształcące w trybie stacjonarnym, jak i szkoła dla dorosłych - prowadzą ewidencję słuchaczy szkoły dla dorosłych w oddzielnej księdze czy wpisują ich w tej samej księdze, co młodzież?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole z ZFŚS przyznawane są paczki dla dzieci pracowników. W regulaminie ZFŚS nie ma żadnego zapisu co do kwoty paczek. Czy można ustalić dowolną kwotę zakupu paczek i czy trzeba różnicować wartość paczki w zależności od dochodu? Czy błędem byłoby przyznanie wszystkim paczek o takiej samej wartości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Godziny te zostały wprowadzone decyzją organu prowadzącego. Nie mamy tu do czynienia z oddziałami dwujęzycznymi. Czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język rosyjski w następnym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe