Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w I semestrze przeszedł na edukację domową ze względu na stan zdrowia, jednak chciałabym, aby w tym semestrze poszedł do szkoły specjalnej, gdyż ma zespół Aspergera. Dyrekcja oczekuje klasyfikacji z I semestru, jednak w edukacji domowej egzaminy są z całości materiału pod koniec roku. Jak rozwiązać ten problem?
Na podstawie art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm., uczeń spełniający obowiązek szkolny poza szkołą uzyskuje roczne oceny klasyfikacyjne na podstawie rocznych egzaminów klasyfikacyjnych z zakresu części podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym, uzgodnionej na dany rok szkolny z dyrektorem szkoły. Uczeń nie podlega więc klasyfikacji na I półrocze, ponieważ szkoła – z powodu braku uczęszczania przez dziecko na zajęcia do szkoły – nie ma podstawy prawnej ani też możliwości faktycznych do dokonania oceny postępów ucznia za I półrocze. Żądanie szkoły specjalnej jest więc sprzeczne z obowiązującymi przepisami i gdyby miało stanowić podstawę odmowy przyjęcia ucznia, rodzic powinien o tym fakcie poinformować kuratora oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać koncepcja pracy szkoły?
- W ubiegłym roku szkolnym w związku z reformą oświaty radni naszego miasta podjęli uchwałę o wygaszeniu gimnazjum, którego jestem jeszcze dyrektorem.Po konsultacji z Radą Pedagogiczną, zwróciłem się z prośbą do Burmistrza i Radnych o połączenie naszego gimnazjum ( 4 oddziały) ze szkołą podstawową. Odpowiedź była odmowna, ponieważ jak stwierdził wiceburmistrz odpowiedzialny za oświatę w mieście,przepisy wprowadzające reformę były przejściowe i taką uchwałę można było podjąć tylko w roku 2016. Czy to jest prawda i czy rzeczywiście nie można zmienić poprzedniej uchwały Rady Miejskiej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę mieć przewodnika idąc z wycieczką szkolną po Gorcach (do 1300 mnpm) i Pieninach (do 1000 mnpm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym możliwe jest zatrudnienie katechety (kwalifikacje do nauczania katechezy), ale bez ukończonej oligofrenopedagogiki. Sytuacja jest wyjątkowa i na rok, poprzedni katecheta został zwolniony i brak jest w okolicy nauczyciela z przygotowaniem oligo. Możliwe jest wspomaganie przez innego nauczyciela-pedagoga specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest obecnie dzienny i tygodniowy wymiar godzin lekcyjnych w technikum i branżowej szkole I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe