Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną tj. intelektualną w stopniu znacznym i ruchową, Decyzją Dyrektora Szkoły realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Czy ośrodek wydaje dwukrotnie w ciągu roku szkolnego informację o postępach rozowjowo-edukacyjnych ucznia, na podstawie której szkoła macierzysta klasyfikuje i promuje ucznia do klasy programowo wyższej? Czy taki uczeń powinien być przypisany do konkretnej klasy i wliczany do ogólnej liczby uczniów w placówce, do celów sprawozdawczych?
TAK. Dyrektor OREW przekazuje szkole macierzystej dokumentację potwierdzającą realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego przez w/w ucznia niepełnosprawnego oraz informacje o jego postępach edukacyjno-rozwojowych. Ocena opisowa jest wpisana do arkusza ocen i na świadectwie promocyjnym lub świadectwie ukończenia szkoły.
Taki uczeń figuruje w macierzystej szkole księdze ewidencji uczniów z adnotacją „realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą … z podaniem nazwy i adresu Ośrodka”. Nie musi być on przypisany do konkretnej klasy. Mimo wpisania jego nazwiska do księgi uczniów, nie jest wliczany do ogólnej liczby uczniów tej szkoły i szkoła nie powinna wykazywać go w liczbie uczniów, na których przyznawane są dotacje. Wpisanie dziecka do księgi uczniów wynika jedynie z konieczności założenia arkusza ocen.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym obowiązują trzy odrębne Statuty czyli przedszkola, szkoły podstawowej i Zespołu? Proszę o wykładnię prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego został decyzją dyrektora zwolniony z opłat za wyżywienie dziecka w przedszkolu. Czy przedszkole niepubliczne może opłaty za wyżywienie tego dziecka rozliczyć z dotacji na kształcenie specjalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin dyrektorskich przypada na klasy nauczania zintegrowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Pedagogiczna opiniuje przyznane nagrody dyrektora z okazji DEN? Czy musi być do tego uchwała?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mamy problem z zatrudnieniem psychologa – oferta pracy znajduje się czerwca 2022 r. na stronie KO w Poznaniu oraz PUP. W chwili obecnej wyraziła chęć pracy osoba, która ukończyła stopnia I stopnia z zakresu psychologii oraz kontynuuje na pierwszym roku studia magisterskie z zakresu psychologia kliniczna. Osoba nie posiada kwalifikacji pedagogicznych – zobowiązuje się do ich uzupełnienia. Czy mogę wystąpić do kuratorium oświaty o wyrażenie zgody na zatrudnienie tej osoby na okres dwóch lat w ramach rozpoczęcia przygotowania do zawodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe