Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń został skierowany do MOW w zw. z postanowieniem sądu rodzinnego. We wcześniejszej placówce, do której uczęszczał posiadał orzeczenie wydane ze wzgl. na zagrożenie niedostosowaniem. Obecnie złożono wniosek do Zespołu Orzekającego o wydanie nowego orzeczenia ze względu na umieszczenie w MOW tj. niedostosowanie. Czy należy tutaj dokonać uchylenia poprzedniego orzeczenia w trybie art. 18 pkt 1 rozporządzenia ws. orzeczeń i opinii i w tym trybie rozpatrywać nowy wniosek? W zw. z poprzednim orzeczeniem ustała przyczyna jego wydania. Czy ZO w nowym dokumencie powinien odnotować fakt uchylenia poprzedniego orzeczenia, czy jego wygaśnięcie niejako wynika z przepisów prawa: uczeń przestaje być zagrożony niedostosowaniem i skierowany został do placówki resocjalizacyjnej postanowieniem sądu. Uczeń został skierowany w całkiem inne województwo, został skreślony z listy uczniów poprzedniej szkoły, a więc nie ma prawnych podstaw do realizacji orzeczenia w poprzedniej placówce. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Z sytuacji przedstawionej w pytaniu zachodzi sytuacja, o której mowa w § 18 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. 2017, poz. 743). Zespół, na wniosek wnioskodawcy, wydaje nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w przypadku zmiany okoliczności stanowiących podstawę wydania poprzedniego orzeczenia. Nową okolicznością jest tutaj umieszczenie w MOW. Poprzedniego orzeczenia nie uchylamy na podstawie odrębnej czynności prawnej, albowiem § 18 ust. 3 przewiduje, że nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych jednocześnie uchyla poprzednie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Ten fakt należy odnotować w treści nowego orzeczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu ocen ucznia szkoły podstawowej widnieje przedmiot "religia/etyka". W naszej szkole na życzenie rodziców nauczany jest przedmiot "religia". Czy w związku z tym należy skreślić przedmiot etyka, pozostawiając religię? Nie doczytałam się ani: a) w rozporzadzeniu MENiS z dnia 19 lutego 2002r., b) rozporzadzeniu MENiS z dnia 29 maja 2003r., c) rozporzadzeniu MEN z dnia 16 lipca 2009r. w sprawie prowadzenia przez szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania.
- Czy dopuszczalne jest aby w szkolnym regulaminie ZFŚS rozdzielać środki Funduszu na poszczególne grupy (np. nauczycieli czynnych zawodowo, emerytowani, pracownicy obsługi, administracji) proporcjonalnie do naliczanych odpisów? (np. pomoc na cele mieszkaniowe w formie pożyczki zwrotnej tylko dla pracowników czynnych)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym może uczęszczać do jednej grupy przedszkolnej ogólnodostępnej w przedszkolu niepublicznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który na koniec I okresu wystawił ocenę niedostateczną, ma obowiązek napisania tzw. programu naprawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasach I-III organizujemy uczniom w ramach zajęć zintegrowanych naukę gry w szachy. Prowadzą te zajęcia osoby z zewnątrz - nie nauczyciel klasy I-III. Jak należy tytułować te zajęcia? Czy są to zajęcia dodatkowe, które możemy później wykazać na świadectwie szkolnym? Czy są to raczej zajęcia w ramach godzin edukacji zintegrowanej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe