Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczestnicząc w pewnym szkoleniu , otrzymałam informację ,że do końca września 2017r. trzeba opracować programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami. W placówce niepublicznej, nasi uczniowie z w/w niepełnosprawnością maja opracowane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na etap edukacyjny, a wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością na okres 5 lat, czyli na czas ważności orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych. Czy wobec tego nasi uczniowie muszą mieć opracowane , nowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze?
Na wspomnianym szkoleniu prawdopodobnie sygnalizowano zmiany, jakie wprowadza w tej kwestii rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym – będzie ogłoszone w Dzienniku Ustaw z dnia 24 bm. Zapewne chodzi tu o zmiany wprowadzone w § 6. – poświęconym procedurze opracowania i zawartości Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz § 9. mówiący, że IPET-y opracowane dla uczniów przed dniem wejścia w życie rozporządzenia należy dostosować do wymogów określonych w rozporządzeniu w terminie do dnia 30 września 2017 r. Trzeba więc przeanalizować IPET-y swoich podopiecznych i zmodyfikować je zgodnie z nowymi wymogami.
Proszę też mieć na uwadze, że w/w rozporządzenie w ogóle nie dotyczy programów rewalidacyjno-wychowawczych opracowywanych i realizowanych z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim. W tej kwestii nadal obowiązują zapisy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. 2013 poz. 529).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zespoły muszą koniecznie funkcjonować w szkole podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzona całościowa ewaluacja zewnętrzna (spełnienie 12 wymagań od A do B) zwalnia z konieczności przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej, czy jednak trzeba ją przeprowadzić ? A jeśli tak to co zrobić kiedy w wymaganiach przyjętych do ewaluacji wewnętrznej było A i B w zewnętrznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy nowo powstałym przedszkolem niepublicznym.
Chciałybyśmy się dowiedzieć jaki zestaw dokumentów zgodnie z prawem oświatowym musimy prowadzić. Czy są dokumenty które nie są dla nas obowiązkowe ale wskazane przy kontroli kuratorium i na co zwrócić największą uwagę.
Czy nadzór pedagogiczny jest wymagany,kto może go prowadzić i czy temat nadzoru wybieramy jeden z priorytetów menu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu kwalifikacji: Chcemy zatrudnić osobę jako wychowawcę w internacie dla uczniów zasadniczej szkoły zawodowej, kandydatka przedstawiła dwa dyplomy: tytuł zawodowy licencjata - ukończony kierunek pedagogika w specjalności psychopedagogika z detektywistyką oraz tytuł zawodowy magister - ukończony kierunek pedagogika w specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza: pedagogika małego dziecka. Czy mogę uznać, że kandydatka ma wystarczające kwalifikacje do zatrudnienia na stanowisku wychowawca w internacie?
- Jakie dokumenty związane z bezpieczeństwem powinny znajdować się w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe