Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczestnicząc w pewnym szkoleniu , otrzymałam informację ,że do końca września 2017r. trzeba opracować programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami. W placówce niepublicznej, nasi uczniowie z w/w niepełnosprawnością maja opracowane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na etap edukacyjny, a wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością na okres 5 lat, czyli na czas ważności orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych. Czy wobec tego nasi uczniowie muszą mieć opracowane , nowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze?
Na wspomnianym szkoleniu prawdopodobnie sygnalizowano zmiany, jakie wprowadza w tej kwestii rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym – będzie ogłoszone w Dzienniku Ustaw z dnia 24 bm. Zapewne chodzi tu o zmiany wprowadzone w § 6. – poświęconym procedurze opracowania i zawartości Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz § 9. mówiący, że IPET-y opracowane dla uczniów przed dniem wejścia w życie rozporządzenia należy dostosować do wymogów określonych w rozporządzeniu w terminie do dnia 30 września 2017 r. Trzeba więc przeanalizować IPET-y swoich podopiecznych i zmodyfikować je zgodnie z nowymi wymogami.
Proszę też mieć na uwadze, że w/w rozporządzenie w ogóle nie dotyczy programów rewalidacyjno-wychowawczych opracowywanych i realizowanych z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębokim. W tej kwestii nadal obowiązują zapisy rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. 2013 poz. 529).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może realizować godziny tzw. karciane w soboty?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, jak w br. powinna wyglądać dokumentacja pięciolatków - czy pięciolatek realizujący w roku szkolnym 2015/2016 obowiązkowe przygotowanie przedszkolne powinien otrzymać "diagnozę gotowości"? Jakie zmiany dot. obecnych pięciolatków powinniśmy, jako przedszkole, wziąć pod uwagę w b.r.szkolnym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasach I-III w szkole podstawowej publicznej ogólnodostępnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole obowiązkowe jest zatrudnienie wszystkich wymienionych w rozporządzeniu specjalistów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela przedszkola obowiązuje prowadzenie arkusza kompetencji i arkusz obserwacji pedagogicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe