Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Żaden obowiązujący przepis nie reguluje zasad oceniania w przypadku, gdy uczeń na ten sam przedmiot uczęszcza w tym samym półroczu lub roku zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym. Takich regulacji nie zawiera ani rozdział 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 „Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych”, ani rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 373). Jednocześnie w związku z tym, że przepisy te nie przewidują wystawienia dwóch ocen klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu, powinna zostać ustalona jedna ocena, w sposób szczegółowo uregulowany w statucie szkoły w części dotyczącej oceniania wewnątrzszkolnego – art. 44b ust. 5 i 10 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy udokumentować pracę nauczyciela z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Nauczyciel 1/4 czasu poświęca na pracę z grupą, a 3/4 jako nauczyciel wspomagający dziecko.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jak powinna być sporządzona aktualna umowa o praktykę zawodową dla technika ekonomisty?
2. Czy opiekun praktyk zawodowych technika ekonomisty musi mieć przygotowanie pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy 1-procentowy odpis na doskonalenie nauczycieli można wykorzystać w jakiejś części na pomoce dydaktyczne dla nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zamieścić arkusz oceny własnej działalności w BIP-ie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako placówka wychowania pozaszkolnego chcemy w czerwcu przeprowadzić rekrutację na zajęcia pozaszkolne. Czy mogę je przeprowadzić jedynie elektronicznie, w związku z epidemią? Jaką podstawę prawną mam wpisać? Czy w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 25 marca 2020 mogę podać listę osób przyjętych na stronie placówki? W jaki sposób mam weryfikować dokumenty przesłane drogą elektroniczną?
Czy wystarczy oświadczenie rodziców kandydata o prawdziwości przesłanych dokumentów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe