Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Unormowania zarówno KN jak i USO przewidują zadania, które wykonują jednostki samorządu terytorialnego, w tym nadzorowanie wydatków ponoszonych na wynagrodzenia...

PORADA PRAWNA

18 grudnia 2014 Prawo oświatowe

W gminie działa Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół. Zadaniem tego zespołu jest wspieranie i pomoc dyrektorom szkół w zakresie zarządzania placówką oświatową. PYTANIE 1: Czy zespół ten ma również uprawnienia do kontrolowania dyrektorów? PYTANIE 2: Kto w przypadku funkcjonowania takiego zespołu odpowiada za kontrolę wydatków z danego paragrafu? Dyrektor, czy księgowość przy ZEASie?

Unormowania zarówno KN jak i USO przewidują zadania, które wykonują jednostki samorządu terytorialnego, w tym nadzorowanie wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli, sprawowanie nadzoru nad działalnością szkoły w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, w tym w zakresie: prawidłowości dysponowania środkami budżetowymi oraz gospodarowania mieniem, przestrzegania obowiązujących przepisów bhp dotyczących pracowników i uczniów, przestrzegania organizacji pracy szkoły i placówki. Za kontrolę wydatków odpowiada dyrektor oraz księgowy obsługujący szkołę. Jednostki samorządu terytorialnego posiadają następujące kompetencje, m. in.: 1) tworzenie jednostek obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek lub organizowanie wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej prowadzonych szkół i placówek (art. 5 ust. 9), 2) ustalanie minimalnego czasu przeznaczonego na bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w przedszkolu publicznym i oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej 3) ustalanie minimalnego czasu przeznaczonego na bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w publicznej innej formie wychowania przedszkolnego,4) określanie wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego 5) łączenie szkół różnych typów lub placówek w zespół lub wyłączenia z zespołu szkół lub placówek albo szkół i placówek niektórych szkół lub placówek, 6) zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, 7) wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie zapewnienia obsługi administracyjnej, finansowej, 8) wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, 9) współdziałanie w zakresie ustalania warunków korzystania ze stołówki szkolnej, w tym wysokości opłat za posiłki, 10) zwalnianie rodziców albo ucznia z całości lub części opłat za posiłki wydawane na stołówce szkolnej, 11) określanie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół nie wymienionych w art. 42 ust. 3 KN nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin np.: logopedów psychologów, pedagogów.

Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela. (ze zm.).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT