Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Ustawa nie przewiduje takiej możliwości. Oznacza to, że: 1) dyrektor przedszkola nie może skreślić dziecka objętego obowiązkiem przedszkolnym, 2) pod wpływem rodziców...

PORADA PRAWNA

25 marca 2014 Prawo oświatowe

W jakich sytuacjach jest możliwe usunięcie dziecka z oddziału przedszkolnego, skoro nie jest uczniem i nie podlega przeniesieniu do innej placówki przez kuratora, a jednocześnie spełnia obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w danej placówce? Ogólnie rzecz biorąc, dziecko przejawia zachowania aspołeczne i demoralizujące w stosunku do innych dzieci. Szkoła oczywiście podjęła liczne działania we współpracy z PPP oraz Sądem rodzinnym, ale pozostali rodzice domagają się usunięcia dziecka z oddziału. Czy w Statucie można określić sytuacje, w których dyrektor może skreślić takie dziecko z listy?

Ustawa nie przewiduje takiej możliwości. Oznacza to, że: 1) dyrektor przedszkola nie może skreślić dziecka objętego obowiązkiem przedszkolnym, 2) pod wpływem rodziców innych dzieci dyrektor nie może usunąć dziecka z przedszkola, 3) w statucie nie mogą znaleźć się proponowane w pytaniu zapisy. Natomiast przedszkole w ścisłej współpracy z rodzicami powinni poszukiwać rozwiązań, włączając do współpracy poradnię psychologiczno-pedagogiczną (szczegółowa diagnoza, zalecenia i wskazówki do pracy z dzieckiem). Przedszkole także powinno na bieżąco i ciągle informować sąd rodzinny, nawet, jeśli działania te od razu nie przynoszą rezultatu. Sąd należy także informować o bezskuteczności podejmowanych licznych działań ze strony przedszkola. Z pytania nie wynika, czy przedszkole współpracuje z takimi instytucjami jak GOPS (MOPS) oraz Policja. Nie wiemy, jaka jest sytuacja rodzinna dziecka, jakie są przyczyny takiego zachowania. Wiemy na pewno, że powinno być objęte szeroko rozumianą pomocą psychologiczno-pedagogiczną (specjalistyczną). Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających m. in: 1) z niepełnosprawności; 2) z niedostosowania społecznego; 3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT