Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie pierwszej integracyjnej uczy się uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Uczeń opuścił w tym roku szkolnym już ponad 80 godzin. W ramowym planie nauczania minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynosi 1760 godzin. Obawiam się, że w kolejnych latach nauki w klasach I-III sytuacja z godzinami nieobecnymi może się powtórzyć. Pod dużym znakiem zapytania stoi więc realizacja przez tego ucznia godzin z ramówki. W klasie jest czterech uczniów, ale tylko on ma odrębną podstawę programową i odrębny dziennik. W związku z powyższym w przypadku nieobecności ucznia nauczyciel wpisuje - uczeń nieobecny. Nie mogę zmusić nauczyciela, żeby odrabiał te godziny, ponieważ on w pracy jest i lekcje prowadzi. Fizycznie raczej też nie jest to możliwe. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii. Jak rozwiązać taką sytuację?
Proszę pamiętać, że:
• uczeń realizuje nie ramowy plan nauczania, ale podstawę programową kształcenia ogólnego zgodnie z załącznikiem Nr 3 obowiązującego rozporządzenia;
• nie ma podstaw prawnych do tego, aby nauczyciel odrabiał godziny niezrealizowane z uczniem z powodu nieobecności ucznia.
Dlatego proponuję:
Po pierwsze: Wyjaśnić z rodzicami przyczyny nieobecności ucznia.
Po drugie: Wyjaśnić rodzicom skutki (dla dziecka) – oczywiście w oparciu o WSO - jeśli nadal będzie opuszczał zajęcia szkolne. Spróbować przekonać do systematycznego realizowania przez ucznia obowiązku szkolnego, wskazując na pozytywne efekty/zyski dla dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinien wyglądać prawidłowy wpis do dziennika grupy przedszkolnej - chodzi o wpis realizowanych tematów. Czy powinien cały dzień być podzielony na 5 części, czy wystarczy opisać jedynie realizowany temat, spacer, zabawy dowolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak zorganizować prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i logopedycznych w przedszkolu, wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zajęcia te mogą odbywać się w czasie 5 bezpłatnych godzin? Przedszkole zorganizowane jest przy szkole podstawowej i pracuje 5 godzin dziennie.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co piszemy na świadectwie ucznia, który na wniosek rodzica zostaje w I kasie i nie jest promowany do II klasy? Czy dodajemy jeszcze jakieś podstawy prawne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli zakończenie I semestru planujemy 31 stycznia ile tzw. godz. karcianych przypada do realizacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nowym dyrektorem SP z oddziałami przedszkolnymi. Jak dokonywać obserwacji lekcji w oddziałąah przedszkolnych? Czym powinny się różnić od obserwacji w szkole podstawowej? Mam 3-latki jak również zerówkę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe