Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W lipcu okazało się, że rodzice dzieci sześcioletnich (było ich dwoje) przenieśli je do innej placówki i w związku z tym w naszej szkole zostały tylko dzieci 5, 4 i 3 lenie, czy w takim razie należy przekształcić oddział przedszkolny w punkt przedszkolny? W oddziale przedszkolnym pracuje nauczycielka zatrudniona przez mianowanie w pełnym wymiarze godzin. Czy można od września zmienić jej warunki umowy, czy może to być aneks do umowy na dany rok szkolny, i czy po tym okresie będą obowiązywały poprzednie warunki umowy?
Oddział przedszkolny tworzy się dla dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym w każdym wieku, ponieważ UoSO nie przewiduje, że taki oddział w szkole podstawowej działa tylko w razie obecności dzieci 6 letnich objętych obowiązkowym rocznym wychowaniem przedszkolnym. Nie ma potrzeby przekształcenia oddziału w punkt przedszkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, pytanie dotyczy realizacji godzin Wychowanie do życia w rodzinie. W Rozporządzeniu MEN z dnia 10 sierpnia 2009. r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym... 9dz.u. nr 131, poz. 1079) w paragrafie 3 czytamy, iz na realizację zajęć w szkole publicznej przeznacza się 14 godzin - w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców. pyt. 1 - czy to oznacza , iż realizacja jest następująca: 5 h oddzielnie chłopcy, 5 godzin oddzielnie dziewczynki, 4 godziny razem cała klasa (suma daje 14 godzin na klasę i jest uwzględniony podział godzinowy na grupy klasowe)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Dlaczego w dalszym ciągu nie ma na stronie nic na temat kontroli zarządczej? Materiały miały ukazać się w połowie lutego, tymczasem miesiąc pomału kończy się. Czy ma to zmusić osoby, które wykupiły abonament do zapisów na internetowe szkolenia? Mam chyba uzasadnione przeczucia, że to celowa zagrywka portalu, a jest to nie fair. Pozdrawiam!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy w trakcie opracowywania zmian do statutu szkoły. Jak wygląda sprawa załączników do statutu, czy wewnątrzszkolne zasady oceniania, programy wychowawcze i profilaktyki powinny być załącznikami czy raczej powinny znajdować się w treści statutu? Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rejestrując niepubliczną placówkę oświatową w urzędzie gminy w treści jej oficjalnej nazwy musi być użyte słowo „niepubliczna"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatrudnienia specjalistów od roku szkolnego 2022/2023. Szkoła niepubliczna licząca 74 uczniów (w tym 13 osób z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego). W zeszłym roku szkolnym tj. 2021/2022 zatrudniliśmy następujących specjalistów: psycholog zatrudniona na cały etat 34/34h – w tym 25h prowadzonych z uczniami z orzeczeniem i 9h z pozostałymi uczniami; nauczyciel prowadzący terapię pedagogiczną i trening umiejętności społecznych zatrudniony w wymiarze 24/34h – w tym 12h z uczniami z orzeczeniem, 8h języka rosyjskiego, 4h terapii pedagogicznej z pozostałymi osobami; zajęcia rewalidacyjne (zajęcia rozwijające umiejętności społeczne) zatrudniony w wymiarze 6/34h wyłącznie z uczniami z orzeczeniem; tyflopedagog – zajęcia rewalidacyjne 4h zlecenie wyłącznie z uczniami z orzeczeniem; logopeda – zajęcia rewalidacyjne 2h umowa zlecenie. Czy wyżej wymienione godziny spełniają wymagania dla specjalistów w roku szkolnym 2022/2023? Czy według nowego rozporządzenia (25% etatu psycholog + 25% pedagog specjalny + 50% pozostali specjaliści) dotyczy godzin zrealizowanych z wszystkimi uczniami tj. godziny dla uczniów z orzeczeniami + godziny dla pozostałych uczniów czy dotyczy to wyłącznie uczniów bez orzeczenia (godziny z orzeczeniowcami nie wchodzą do tej puli)? Czy nauczyciel który ma pełne uprawnienia do nauczania języka rosyjskiego, a ponadto ukończył studia podyplomowe: diagnoza i terapia pedagogiczna, oligofrenopedagogika, może być zatrudniony jako pedagog specjalny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe