Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W placówce prowadzona jest ewaluacja zewnętrzna, kuratorzy obserwują zajęcia (nie zawsze orientują się w metodyce nauczanego przedmiotu i niekiedy pojawiają się zastrzeżenia do metodycznej i merytorycznej strony zajęć), czy w związku z tym, nauczyciel może dodatkowo zaprosić na taką obserwację metodyka nauczanego przedmiotu?
Przepisy prawa dotyczące w szczególności nadzoru pedagogicznego nie dają takich możliwości. Ewaluacja bowiem to proces gromadzenia, analizowania i komunikowania informacji na temat wartości działań podejmowanych przez szkołę; wyniki ewaluacji są wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki oraz ich efektów w szkole. Natomiast ewaluacja zewnętrzna to ewaluacja przeprowadzana przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Jest ona przeprowadzana przez zespół wyznaczony przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Zespół lub osoba, którzy przeprowadzają ewaluację zewnętrzną, przed sporządzeniem raportu przedstawiają wyniki i wstępne wnioski z ewaluacji na zebraniu rady pedagogicznej. Wówczas można zgłaszać własne spostrzeżenia lub odnieść się do wniosków z ewaluacji.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.) w szczególności art. 33; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Śledząc odpowiedzi eksperta dotyczące planu nadzoru natrafiłam na taką gdzie ekspert wypowiada się , że dyrektor opracowując pnp nie jest zobligowany do uwzględniania priorytetów podanych przez MEN na dany rok szkolny w dokumentacji szkoły. Czy tak może być? A co jak będzie ewaluacja zewnętrzna jak to wytłumaczyć? Nam tłumaczono, że te podane priorytety na dany rok obowiązują wszystkie placówki. Więc kogo słuchać?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy zorganizować i przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną dla nauczyciela stażysty?(procedura i podstawy prawne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie należy przy pisaniu planów miesięcznych w przedszkolu stosować gotowych scenariuszy i planów z wydawnictw, z których wybrany został program wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe