Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W radzie pedagogicznej mam bardzo aroganckiego nauczyciela. Ostatnio na radzie oświadczył, że nigdy nie powie dyrekcji dzień dobry, bo dla niego to nie jest dyrekcja. Te słowa zostały zapisane w protokole. Ponieważ ów nauczyciel został radnym również na radzie, co zostało zaprotokołowane oświadczył, że jako przewodniczący komisji oświaty będzie sprawdzał dyrekcję i rozliczał z wyników nauczania, z czasu pracy. Zastanawiam się czy w takim wypadku zgłosić sprawę do komisji dyscyplinarnej czy do sądu. Uważam za nieetyczne zachowanie nauczyciela, któremu zwracałam kilkakrotnie uwagę.
Na podstawie art. 6 pkt. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2014 r., poz. 191 nauczyciel jest zobowiązany dążyć do pełni własnego rozwoju osobistego. W oparciu o art. 75 ust. 1 KN nauczyciele podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej za uchybienia godności zawodu nauczyciela lub obowiązkom, o których mowa w art. 6 KN. Dyrektor może więc rozważyć skierowanie do wojewody wniosku o rozważenie możliwości wszczęcia postępowania dyscyplinarnego. Aroganckie zachowanie nauczyciela nie daje natomiast podstaw do skierowania sprawy do sądu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany jest zatrudniony na 17/18- umowa o pracę na czas nieokreślony. Od połowy września "zwolniła się" jedna godzina, ale tylko do końca roku szkolnego. Czy jest obowiązek zmienienia mu formy zatrudnienia poprzez mianowanie?
- Kto podpisze świadectwa promocyjne i ukończenia szkoły w razie nieobecności dyrektora szkoły? Dodam, że w szkole nie utworzono stanowiska wicedyrektora. Jest natomiast wyznaczony przez organ prowadzący nauczyciel do zastępowania dyrektora podczas jego nieobecności. Jeśli podpisuje ów nauczyciel, to jakiej treści pieczątkę imienną powinien zastosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty nauczania będą obowiązywały od września 2017r. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznymi sprzężeniami? Chodzi o klasy: 1,2,3,5,6,szkoły podstawowej specjalnej i 3 klasy gimnazjum specjalnego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zgodnie z przepisami można rozwiązać radę szkoły, jeżeli ani w regulaminie rady szkoły, ani w statucie szkoły nie opisano takiego przypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z UoSO (Art. 16.7. Za spełnianie obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki uznaje się również udział dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, organizowanych zgodnie z odrębnymi przepisami.) Dziecko upośledzone w stopniu głębokim realizuje obowiązek szkolny poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno - wychowawczych. Był niegdyś taki zapis, że na wniosek rodzica kurator oświaty mógł wydać zezwolenie na uchylenie tego obowiązku. Był to ustęp 9, który obecnie jest uchylony. Czy istnieje jakaś możliwość, aby dziecko z głębokim upośledzeniem nie musiało odbywać tychże zajęć? Na wniosek lekarza, rodziców, ppp? I kto taką decyzję miałby wydać? Co z dziećmi, które z różnorodnych powodów, w tym zdrowotnych nie są w stanie sprostać nauce w jakiejkolwiek formie? Czy prawodawca nie uwzględnił takiej ewentualności?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe