Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W swojej szkole dla dorosłych (Centrum Kształcenia Ustawicznego) prowadzę zajęcia na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych. Zauważyłem, że bardzo wielu uczniów ma braki w sferze wykształcenia ogólnego. Czy w związku z tym istnieje możliwość wprowadzenia w mojej szkole kursów kompetencji ogólnych na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej dla słuchaczy KKZ? Proszę o informacje do kogo należy decyzja o uruchomieniu tego typu działań oraz jaka jest podstawa prawna regulująca prowadzenie tego typu zajęć?
Na podstawie art. 4 pkt 35 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 kwalifikacyjny kurs zawodowy to kurs, którego program nauczania uwzględnia podstawę programową kształcenia w zawodach, w zakresie jednej kwalifikacji, którego ukończenie umożliwia przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w zakresie tej kwalifikacji. Z tego względu kurs nie może obejmować kompetencji ogólnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę niepubliczną szkołę z oddziałami integracyjnymi, obecnie w 7 klasie mamy ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną: niepełnosprawność ruchowa, intelektualna w stopniu lekkim, niedosłuch. Uczeń nie mówi, porozumiewa się przy użyciu piktogramów. Czy mam możliwość zwolnienia tego ucznia z zajęć z doradztwa zawodowego, czy jest to konieczne aby uczęszczał na tego rodzaju zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy prowadzić dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim spełniających obowiązek szkolny w ORW. Czy powinni być przypisani do konkretnej klasy w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić profil klasy po pierwszym roku nauki w liceum ogólnokształcącym (np.na prośbę rodziców?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny dyrektorskie w kl. VI można przeznaczyć na lekcje matematyki i j. polskiego nt. "rozwiązywanie zadań przygotowujących do sprawdzianu". Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin rewalidacyjnych przysługuje dziecku w przedszkolu, jaki kwalifikacje musi mieć nauczyciel prowadzący rewalidację jeśli w orzeczeniu jest niepełnosprawność ruchowa czy może to być oligofrnopedagog?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe