Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole jest uczennica posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawności sprzężone: niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym i niepełnosprawność ruchowa. Posiada również orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, które odbywa się w domu. Od 1 września będzie uczennicą klasy 3 gimnazjum.Jej stan zdrowia się pogarsza. Czy jest podstawa prawna, która umożliwia ograniczenie ilości godzin nauczania z 10 do 2 w tygodniu? Czy zaświadczenie lekarskie przedłożone w postępowaniu orzekającym, w którym lekarz zaleca 2 godziny rehabilitacji jest wystarczające? W orzeczeniu wydanym przez PPP nie ma wskazań co do ilości godzin.
Zalecenie lekarskie dotyczące 2 godzin rehabilitacji nie dotyczy liczby godzin zajęć dydaktycznych. Do uczennicy gimnazjum ma zastosowanie § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, Dz.U. z 2014 r., poz. 1157 ze zm., zgodnie z którym tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem gimnazjum wynosi od 10 do 12 godzin. W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły może ustalić, na wniosek rodziców tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż minimalny wymiar, ale należy uwzględnić konieczność realizacji podstawy programowej przez ucznia. Dyrektor musi więc rozważyć czy ewentualna liczba godzin zajęć poniżej 10 godzin tygodniowo zapewni realizację podstawy programowej; raczej 2 godziny to za mało na jej opanowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczna szkoła podstawowa może wystąpić z wnioskiem o zmianę rejonu przydzielonej Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w danym mieście. Dokładniej chodzi o zmianę Poradni np.: nr 1 na nr 2.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały rady pedagogicznej o skreślenie z listy uczniów, potrzeba do decyzji dla dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie liczby dzieci przypadających na jednego opiekuna w czasie wycieczki. Proszę też do tego aktualną podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, moje pytanie dotyczy spełniania realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia poza szkołą. Czy jest taka możliwość, jeśli dziecko będzie w klasie V? W ustawie jest mowa o zezwoleniu zgodnym z paragrafem 14 ust. 3 (a tam jest mowa o rocznym przygotowaniu przedszkolnym). Rodzice chcą sami uczyć dziecko. Czy mogą? Jak wygląda decyzja wydana przez dyrektora szkoły (Chodzi o wzór. Czy jest coś takiego jak księga decyzji?) Czy opinia może być z jakiejkolwiek poradni, czy z poradni, z którą szkoła współpracuje? Jakie są terminy wydania decyzji? Czy dziecko nadal będzie uczniem tej szkoły, czyli czy liczę i wpisuję je do ewidencji, czy dostanę na nie subwencję? (Jest to dziecko nie z mojego obwodu, ale już kilka lat chodzi do mojej szkoły?) Czy wniosek składa do mnie, czy do szkoły obwodowej? Czy mogę się nie zgodzić na nauczanie w domu? Bardzo proszę o jakieś rady. Wzory dokumentów. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie dotyczące wyboru podręcznika do klas I-III, którego nie ma na obecnej liście dopuszczonych do użytku w szkole przez MEN. Natomiast był na poprzedniej, dopuszczony w 1999 r. Zwrócił się do mnie z propozycją przekazania podręczników wraz z obudową programową oferując też pomoc i współpracę autor tego podręcznika. Wiem, że można modyfikować program do podstawy programowej oraz warunków szkoły, a co z podręcznikami? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem Maria G.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe