Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole masowej mamy dzieci z orzeczeniami (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy należy ustalić dla nich odrębne kryteria na poszczególne oceny? Czy uczeń z Aspargerem powinien mieć dostosowania?
Na podstawie art. 44f ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481, w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym klasyfikacji śródrocznej i rocznej dokonuje się z uwzględnieniem ustaleń zawartych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym. Przepis ten nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy w związku z tym podlegają ocenianiu na zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, bez ustalania indywidualnych kryteriów powiązanych z treścią IPET (art. 44b ust. 5 UoSO).
Uczniowi, który ma wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera, tak samo jak innym uczniom w takim orzeczeniem należy dostosować program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 127 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób dyrektor szkoły ma dokonać rezygnacji z funkcji w trakcie trwania powierzenia? Do kogo kierować rezygnację,a kto jest adresatem wypowiedzenia umowy o pracę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witamy, prosimy o wyjaśnienie czy szkoła ma obowiązek przechowywania oryginałów świadectw uczniów/słuchaczy w okresie nauki, jeśli nie to, czy możemy wykonać kopię przy zapisywaniu ucznia/słuchacza i potwierdzić za zgodność z oryginałem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć godziny karciane na zielonej szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy plan nauczania przedmiotów zawodowych (kucharz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer) w szkole branżowej I stopnia w roku szkolnym 2019/2020 jest różny dla uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum? Czy są one takie same?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy związek zawodowy, który opiniował arkusz organizacyjny (w kwietniu) może sprawdzić w KO, czy jego opinia została dołączona do w/w dokumentu przez organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe