Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Szkole Podstawowej Specjalnej funkcjonuje jeden oddział przedszkolny dla uczniów niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Czy w statucie szkoły można dokonać zapisu „Odział przedszkolny ma przerwę w zajęciach zgodnie z terminami przerw dla Szkoły Podstawowej Specjalnej ustalonymi przez dyrektora szkoły w porozumieniu z radą pedagogiczną i organem prowadzącym”? Nauczyciel zatrudniony w oddziale przedszkolnym ma umowę ze Szkołą podstawową.
W publicznej szkole podstawowej specjalnej z oddziałem przedszkolnym obowiązuje § 18 w zw. z § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r., poz. 502), zgodnie z którym oddział przedszkolny funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora szkoły podstawowej i rady szkoły, a w przypadku braku rady szkoły - na wspólny wniosek dyrektora szkoły i rady rodziców. Powyższy zapis w statucie szkoły publicznej byłby więc nieprawidłowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W dniu wczorajszym otrzymałam od Państwa odpowiedź na zadane pytanie dt. wychowanków w Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym. Otrzymałam odpowiedź, która budzi bardzo dużo wątpliwości. Chodziło mi głównie o upewnienie się czy dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną ( w tym jedna z niepełnosprawności to upośledzenie intelektualne w stopniu lekkim) również może być w ORW? a otrzymałam od Państwa informację iż dzieci umiarkowane i znaczne również nie mogą???
Jak mówi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych (....) i w tym rozdział 5 który dotyczy ORW i § 48 ust.2 mówi kim są wychowankowie. Moje zapytanie dotyczyło właśnie tego, iż w punkcie drugim nie są określone dzieci z niepełnosprawnością intelektualną sprzężoną (więc budziło to moje wątpliwości czy upośledzenie lekkie również może być?) Państwo twierdzą że niepełnosprawność sprzężona to upośledzenie głębokie plus jeszcze coś. Po części tak - bo samo upośledzenie głębokie świadczy o wielu czynnikach niepełnosprawności-natomiast dziecko takie otrzymuje orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a nie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jaka podstawa prawna mówi o Państwa odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela po ukończonym studium nauczycielski w zakresie nauczania początkowego (ukończył oligofrenopedagogikę) mogę zatrudnić jako wspomagającego w grupie sześciolatków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje CKU. W ramach CKU planujemy uruchomić KKZ w kwalifikacji A.65. Czy potrzebna będzie opinia powiatowej i wojewódzkiej Rady Zatrudnienia? Art. 39 ust 5 znowelizowanej ustawy o systemie oświaty mówi o potrzebie zasięgnięcia ww opinii w przypadku ustalenia zawodów w których szkoła kształci, nie ma tam mowy o kwalifikacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam do Państwa bardzo pilne pytanie. Właśnie dowiedzieliśmy się, że jutro (podczas zaplanowanego wcześniej - na życzenie Pana Burmistrza) zostanie nam podana informacja o tym, że nasza szkoła (podstawowa) ma zostać połączona z dniem 1 stycznia 2017 roku w zespół z gimnazjum mieszczącym się w tym samym budynku. Gimnazjum jest szkołą z oddziałami sportowymi, natomiast my nie mamy tego członu w swojej nazwie. Nasza rada pedagogiczna nie godzi się na takie połączenie. Stąd moje pytanie: Czy w przypadku braku zgody rady pedagogicznej, w trakcie roku szkolnego organ prowadzący ma prawo dokonać takiego przekształcenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka 6-letniego.
Rodzice 6-latka,który od września powinien iść zgodnie z prawem do szkoły (6 lat kończy w kwietniu b.r.) przynieśli opinię o odroczeniu od obowiązku szkolnego. Problem polega na tym, że opinia jest wystawiona przez niepubliczną PPP. Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni należy odroczyć takiego ucznia, czy raczej dyrektor powinien wymagać opinii z poradni publicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe