Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole w przypadku dwóch klas są podziały na dwie grupy na takich przedmiotach jak język angielski, informatyka oraz lekcje wychowania fizycznego. Zdarza się sytuacja, gdy nauczyciel prowadzący np. informatykę w grupie 1 jest nieobecny w pracy. W tym samym czasie grupa 2 ma język angielski. Ze względu na brak zorganizowania zastępstwa w 1 grupie łączy się grupę 1 i 2. Czy w takim przypadku jak ma zostać policzona godzina zajęć, jeśli nauczyciel miał prowadzić lekcje z np. 15 uczniami (1 grupa), a miał pod opieka całą klasę (grupa 1 i 2)?
W przypadku nieobecności nauczyciela należy, zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762) przydzielić godziny zastępstw doraźnych, chyba, że liczba uczniów na zajęciach z obu grup nie przekroczy dopuszczalnej liczby uczniów, czyli na języku obcym 24.
Jeśli liczby te są przekroczone połączenie grup jest niedopuszczalne i dyrektor musi zorganizować innego nauczyciela do doraźnego zastępstwa.
Zgodnie z § 17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. 2019 r., poz. 639) w klasach IV–VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy między innymi na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie pensum powinien realizować nauczyciel w grupie dzieci, która liczy: szesnaścioro dzieci 6-letnich + pięcioro dzieci 5-letnich? 22 godziny pensum czy 25 godzin, zgodnie z uchwałą organu prowadzącego, która mówi, że nauczyciel pracujący z dziećmi 5-letnimi i młodszymi realizuje 25 godzinne pensum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły, który złożył wniosek o ocenę swojej pracy może zrezygnować i przerwać procedurę ceny pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Ponieważ rok szkolny 2011/12 będzie dla naszej szkoły rokiem jubileuszowym (50 lat istnienia), w związku z tym planujemy nadanie szkole imienia i sztandaru. Chciałabym w związku z tym dowiedzieć się czy dostępne są u Państwa odpowiednie procedury, ewentualnie jakieś scenariusze podobnych uroczystości. Jeśli tak, to bardzo proszę o udostępnienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach8-13, czy zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji mogą odbywać się po godzinie 13?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę w szkole oddziały dla uczniów z upośsledzeniem w stopniu lekkim. Mam kłopoty z podręcznikami dla tych uczniów - nie ma oferty dla nich. Na zakup nowych (dla normy) brakuje pieniędzy z "wyprawki szkolnej", gdyby były podręczniki dla upośledzonych, to kwota wyprawki byłaby większa i dzieci więcej by skorzystały. Nauczycielka wciąż kseruje materiały. Czy jest oferta dla upośledzonych? - szczególnie chodzi o klasy I-III szkoły podstawowej.
Dziękuję za poprzednie odpowiedzi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe