Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole z ZFŚS przyznawane są paczki dla dzieci pracowników. W regulaminie ZFŚS nie ma żadnego zapisu co do kwoty paczek. Czy można ustalić dowolną kwotę zakupu paczek i czy trzeba różnicować wartość paczki w zależności od dochodu? Czy błędem byłoby przyznanie wszystkim paczek o takiej samej wartości?
Zgodnie z art. 8 ust. 1-2 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. – o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z ZFŚS uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych ze środków ZFŚS oraz zasady przeznaczania środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym w porozumieniu ze związkami zawodowymi, a w przypadku, gdy takie nie działają u pracodawcy – z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów.
Powyższe powoduje, iż zasady różnicowania świadczeń i sposób ich dokumentowania zależy przede wszystkim od regulaminu ZFŚS.
W przypadku paczek dla pracowników także należy przestrzegać zasady, że prawo do świadczeń uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej. Także w tym wypadku można bazować na oświadczeniu pracownika.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z ZFŚS uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania ze środków funduszu. Powoduje to, że należy brać pod uwagę nie tylko dochody danego pracownika, ale także sytuację życiową i rodzinną, w jakiej się on znajduje. Tym samym w przypadku wydawania paczek "na dziecko" uwzględniamy przede wszystkim kryterium rodzinne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o uchwałę RP opiniującą arkusz organizacyjny szkoły. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole planujemy w okresie wakacji prowadzić zajęcia w postaci gier i zabaw dla dzieci szkolnych. Zajęcia mają się odbywać 3 razy w tygodniu. Czy w takiej sytuacji dyrektor ma obowiązek zgłaszania tego faktu do Kuratorium lub innej instytucji poza Organem Prowadzącym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Szkolny Zestaw Programów i Szkolny Zestaw Podręczników na rok szkolny opiniuje rada rodziców i rada pedagogiczna? Proszę o podanie podstawy prawnej. Czy ewentualna opinia rady rodziców powinna być wyrażona w formie uchwały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy sekretarz szkoły może podpisać odpis arkusz ocen stwierdzając, że jest kopią oryginału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe