Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Konieczności posiadania przez szkoły Biuletynu Informacji Publicznej nakłada ustawa o dostępie do informacji publicznej wraz z rozporządzeniem MSWiA w sprawie Biuletynu...

PORADA PRAWNA

20 listopada 2016 Inne

W tym roku szkolnym zostałam dyrektorem szkoły i chciałabym zapytać o obowiązkowe informacje, jakie powinny znaleźć się w BIP. Przeglądałam BIP-y kilku szkół, część informacji się powtarza, część jest różna, np. nadzór pedagogiczny, niektóre szkoły mają tylko plany nadzoru, niektóre tylko sprawozdania, niektóre nie mają w ogóle. Czy są konkretnie wytyczne dotyczące BIP szkoły, jaka jest podstawa prawna?

Konieczności posiadania przez szkoły Biuletynu Informacji Publicznej nakłada ustawa o dostępie do informacji publicznej wraz z rozporządzeniem MSWiA w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej. Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie w niej określonych. Udostępnieniu podlega informacja publiczna, w szczególności o: a) statusie prawnym lub formie prawnej, b) organizacji, c) przedmiocie działalności i kompetencjach, d) organach i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach, e) strukturze własnościowej tych podmiotów, f) majątku, którym dysponują; g) zasadach funkcjonowania tych podmiotów; a) trybie działania władz publicznych i ich jednostek organizacyjnych, b) trybie działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych i ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej, c) sposobach stanowienia aktów publicznoprawnych, d) sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, e) stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania, f) prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych, g) naborze kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska, w zakresie określonym w przepisach odrębnych, h) danych publicznych, w tym treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności: – treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć.Informacją publiczną jest zatem każda informacja o sprawach publicznych wymienionych w art. 6. Sformułowania te są ogólne, dotyczą bowiem wielu różnorodnych podmiotów, w tym jednostek takich, jak szkoły i przedszkola. Stąd różna ich interpretacja.Wg mojej opinii wśród informacji, o których mowa w pytaniu powinny znaleźć się przede wszystkim:statut (ze wszystkimi wymaganymi treściami), nabór na stanowiska (vacaty), regulaminy , a także dokumentacja przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotów ją przeprowadzających.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (ze zm.), w szczególności art. 1, 4, 6.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT