Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku ze zmianą przepisów i nowym podziałem teczki akt osobowych na 4 części nadal teczki w naszej szkole prowadzone są w wersji papierowej. Czy dokumenty sprzed 01.01.2019 r. powinny być przechowywane przez 50 lat ? A dokumenty sporządzone od 01.01.2019 r. 10 lat? Oczywiście chodzi mi o pracowników, którzy np. 24.05.2019 r. odchodzą na emeryturę. Jak napisać takiej osobie pismo informujące o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej? Załóżmy, że pracownica odchodząca na emeryturę ma 65 lat.
Na podstawie art. 7 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10.01.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związu ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją, okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika i byłego pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy ustala się na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. Okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych po dniu 31 grudnia 1998 r., a przed dniem 1 stycznia 2019 r. ulega skróceniu w przypadku złożenia raportu informacyjnego, o którym mowa w art. 4 pkt 6a ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, do 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym raport informacyjny został złożony.
Jeżeli więc pracodawca nie złożył raportu informacyjnego, to całe akta osobowe pracowników zatrudnionych przed dniem 01.01.2019 r. przechowuje się przez okres 50 lat.
Przykładowa informacja dla pracownika:
W związku z rozwiązaniem z dniem 24.05.2019 roku stosunku pracy pomiędzy szkołą .................................., a Panią .................... zamieszkałą w ..................., informuję, na mocy art. 946 Kodeksu pracy, że Pani dokumentacja pracownicza w formie papierowej będzie nadal przechowywana przez okres 50 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu.
Po tym okresie dokumentacja zostanie przekazana do Archiwum Państwowego w .............. .
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka dostarczyła do szkoły zwolnienie lekarskie na trzy tygodnie. Okazało się, że przebywa w sanatorium. Czy to jest zgodne z prawem skoro inni nauczyciele wyjeżdżając do sanatorium w trakcie roku szkolnego biorą urlop bezpłatny.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wspomagający możne być wychowawcą kl.IV (oddział integracyjny)?
- Dyrektor dostał powiadomienie o skierowaniu aktu oskarżenia przeciwko nauczycielowi podejrzanemu o czyn z art. 178a KK, który kierował samochód w stanie nietrzeźwości. Jakie czynności powinien podjąć dyrektor?
- Organ prowadzący w arkuszu zatwierdził zmianę polegającą na zmianie z funkcji sekretarki: na referent do spraw administracyjnych od września . Odbył się konkurs na stanowisko urzędnicze i w wyniku konkursu dotychczasowa sekretarka ponownie została referentem do spraw administracyjnych w szkole. Czy powinna otrzymać wyższe pobory? Jeśli tak, proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma dwie umowy o pracę. Jedna na cały etat (wychowanie przedszkolne) druga język angielski - 5/25. Urlop ma naliczany niezależnie z obu umów proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia. Czy urlopy te ulegają sumowaniu? Czy udzielając urlopu w dniu kiedy wykonuje obie umowy zabieram mu godziny z jednej i drugiej umowy? Czy to jest prawidłowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe