Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka organizowane jest od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Czy dziecko uczęszczające do oddziału przedszkolnego (6-latek) w szkole , powinno mieć organizowane zajęcia tego typu? /podstawa prawna/
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest realizowane m.in. w przedszkolu oraz w szkole podstawowej, co wynika z art. 127 ust. 5 PO i oznacza możliwość jego prowadzenia w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, jak w każdym innym przedszkolu (oddział ten pozostaje poza struktura organizacyjną szkoły podstawowej, obejmującą klasy I – VIII), w tym zorganizowanym w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość zakupu nieruchomości rolnej zabudowanej z dotacji otrzymywanej z urzędu gminy w ramach prowadzonego niepublicznego przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dwóch uczniów z Ukrainy (rodzeństwo), przyjętych do I i VIII klasy notorycznie nie uczęszcza do szkoły (ponad 50 % nieobecności), lekceważą obowiązek szkolny. Nie pomagają rozmowy prośby, dodatkowe lekcje języka polskiego. Jakie konsekwencje możne zastosować szkoła wobec rodzica? Chcę nadmienić, że inni uczniowie z Ukrainy prawidłowo wywiązują się z obowiązku szkolnego. Wszyscy przyjęci do naszej szkoły są uchodźcami z Ukrainy przyjętymi w marcu 2022 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, dla uczniów jakich klas szkoły podstawowej dyrektor ma obowiązek zapewnienia opieki świetlicowej po zakończonych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych? Jestem wicedyrektorem szkoły podstawowej niepublicznej. Proszę o podanie rozporządzenia, które stricte reguluje przepisy opieki i pracy świetlicy od roku 2017.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeden z rodziców wbrew postanowieniu sądu i woli drugiego rodzica może przenieść dziecko do innej szkoły? Czy dyrektor gimnazjum ma obowiązek wysłać dokumentację nauczania ucznia do tej szkoły?
- Ile godzin zajęć wspomagających w tygodniu ma do zrealizowania jedna klasa, a ile w całym cyklu od 2.09.21 r. do 22.12.21 r. przy stanie 16 oddziałów (kl. IV–VIII w szkole podstawowej)? Klasy IV–VIII mają więcej niż 60 uczniów, klasy czwarte więcej niż 10 uczniów. Jaka będzie łączna liczba godzin zajęć wspomagających do zrealizowania w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe