Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Rozporządzenie z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Od 2009/10 roku szkolnego reforma weszła tylko do I klasy szkoły podstawowej i do I klasy gimnazjum - i w tych klasach zapis dotyczący podziału na grupy zaawansowania w nauczaniu języków obcych jest obowiązkowy. Natomiast w pozostałych klasach szkoły podstawowej i gimnazjum jest on zalecany, ale nie obowiązkowy. Jeśli można tak zorganizować naukę, aby podzielić uczniów na grupy wg stopnia zaawansowania znajomości języka, to należy umożliwić taki podział, gdyż jest to z korzyścią dla uczniów i zwiększa efektywność nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nastąpiła zmiana w przyjęciu nowego ucznia do szkoły podstawowej w czasie trwania roku szkolnego 2019/2020?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół, w skład którego wchodzą: szkoła podstawowa, gimnazjum i LO. Kumulacja dzieci 5 i 6-letnich w przedszkolu miejskim spowodowała, że w porozumieniu z dyrektorem przedszkola chcę przejąć 2 grupy 6-latków (klasa"0" na 5 godzin dziennie)do oddziału przedszkolnego w SP. Jaka jest procedura uruchomienia tego oddziału? Czy wystarczy uchwała rady pedagogicznej dokonująca zmian w Statucie i akceptacja burmistrza w arkuszu organizacyjnym, czy też musi uchwałę w tej sprawie podejmować Rada Miasta?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnej sytuacji zdalnego nauczania, organ prowadzący może odmówić wypłacenia godzin ponadwymiarowych? Chcę nadmienić, że prowadzony jest dziennik elektroniczny i wszystkie godziny ponadwymiarowe są odnotowane.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej są obecnie dwie klasy piąte (kl. Va i Vb). Nauczycielka poprosiła aby utworzyć dwa mieszane oddziały dla uczniów, którzy radzą sobie bardzo dobrze i dla tych, którzy mają trudności w opanowaniu podstawy j. angielskiego (uczniowie są zdiagnozowani). Czy mogę tak połączyć uczniów, proszę o podstawę prawną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe