Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Jestem dyrektorką w niepublicznym przedszkolu. Mamy chłopca z zespołem Aspergera potwierdzonym przez poradnię PP Jakie są procedury w celu powołania zespołu wspomagającego rozwój dziecka i jakie dokumenty są wymagane ww kwestii.
Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w niepublicznym przedszkolu tworzony na podstawie art. 71b ust. 2a , 2b ustawy o systemie oświaty, jest powoływany przez dyrektora w drodze zarządzenia, ale w porozumieniu z organem prowadzącym. Warunkiem tworzenia zespołu jest spełnienie wymagań z rozporządzenia MEN z 3.02.2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, w tym szczególnie zawartych w zaleceniu opinii wydanej przez poradnię: warunki dotyczące wyposażenia przedszkola, wykwalifikowanej kadry specjalistów. Do zespołu dyrektor może powołać również specjalistów na podstawie § 3 ust. 2 rozporządzenia MEN z dn. 03.02.2009 r. posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog,
2) psycholog,
3) logopeda,
4) inni specjaliści — w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny. Kwalifikacje osób mogących prowadzić wczesne wspomaganie określa także rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych z 12.03.2009 r. (ze zm.).
Na organizację wczesnego wspomagania można otrzymać środki finansowe z budżetu państwa, dlatego przedszkole musi składać do dnia 30 września sprawozdanie statystyczne w SIO, z informacją o liczbie dzieci uczestniczących w zajęciach. Dzieci tych nie dolicza się do liczby wychowanków w przedszkolu. Szczegóły organizowania wczesnego wspomagania są zawarte w rozporządzeniu w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Wszystkie ustalenia i wprowadzone zasady powinny być ujęte w statucie przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podstawę prawną mówiącą o tym, że dyrektor nie musi przeprowadzić obserwacji lub hospitacji u wszystkich nauczycieli. Dziękuję.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca musi mieć swoją teczkę wychowawcy w pokoju nauczycielskim (dostęp mają wszyscy n-le) czy może ją mieć zabezpieczoną w swoim biurku i na prośbę dyrektora ją udostępnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać prawidłowy wpis do dziennika grupy przedszkolnej - chodzi o wpis realizowanych tematów. Czy powinien cały dzień być podzielony na 5 części, czy wystarczy opisać jedynie realizowany temat, spacer, zabawy dowolne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zarządzenie porządkowe dotyczące odkładania telefonu komórkowego przez ucznia w czasie lekcji w osobne, wyodrębnione miejsce musi być opublikowane w BIp-ie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w przygotowaniu ankiet ewaluacyjnych do pytań: 1.Czy Szkoła podejmuje działania zapewniające uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne?; 2.Czy uczniowie znają i rozumieją normy zachowania obowiązujące w szkole?; 3.Czy uczniowie znają zapisy statutowe dotyczące norm społecznych?; 4. Kto i w jakim zakresie ma wpływ na tworzenie zasad i norm obowiązujących w szkole.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe