Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Proszę o pomoc sporządzenia aneksu do umowy w związku ze zmianami organizacyjnymi szkoły dotyczącymi klas łączonych, a co za tym idzie mniejszą ilością godzin. Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na 12/18 etatu, na czas nieokreślony, po zmianach będzie zatrudniony na 8/18. Jak ma wyglądać aneks do umowy i czy porozumienie zmieniające warunki pracy i płacy mogą zastąpić aneks do umowy. Z góry serdecznie dziękuję.
Jeżeli nauczyciel godzi się na zmniejszenie wymiaru zatrudnienia, to dokumentem zmieniającym dotychczasowe warunki umowy może być zarówno aneks do umowy, jak i porozumienie zmieniające, czy po prostu porozumienie stron. Sama nazwa dokumentu nie ma większego znaczenia. Kodeks pracy wprowadza jedynie wymóg sporządzenia takiej zmiany na piśmie: art. 29 § 4. Zmiana warunków umowy o pracę wymaga formy pisemnej.
Istotne są elementy, które dokument zawiera, czyli zgodne oświadczenie stron umowy dotyczące jej zmiany, w tym przypadku w części dotyczącej wymiaru zatrudnienia, z podaniem daty wprowadzenia zmiany oraz podpisy obu stron. Podawanie przyczyn wprowadzanych zmian w przypadku porozumienia nie jest potrzebne, jedynie w przypadku wypowiedzenia warunków pracy przez pracodawcę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy wicedyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą?
- Czy można zatrudnić w publicznej szkole podstawowej nauczyciela na umowę zlecenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy studentka 1 roku studiów pedagogicznych na kierunku wychowanie przedszkolne, ma uprawnienia, aby rozpocząć pracę na stanowisku wychowawcy grupy w przedszkolu niepublicznym, a tym samym czy ma uprawnienia do pozostawania sama z dziećmi w przedszkolu bez obecności innego uprawnionego nauczyciela?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa-zlecenie zawarta z nauczycielem, który jest zatrudniony również w innej placówce i otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie wyższe niż minimalne, od 1 stycznia 2016 r. musi być uzusowiona?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji redukcji oddziałów w szkole dyrektor ma prawo dać pierwszeństwo zatrudnienia nauczycielowi posiadającemu prawa emerytalne?
Emeryt ma zaplanowane 22 godz a dwoje nauczycieli z dwudziestoletnim stażem pracy pozostaje na godzinach.
Jakie przepisy regulują te kwestię?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe