Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wpłynęło do mnie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w przedszkolu ze względu na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję. Zalecenia dla szkoły to objęcie zajęciami rewalidacyjnymi oraz pomocą pedagogiczno-psychologiczną dziecka. W ramach zajęć rewalidacyjnych należy objąć dziecko terapią logopedyczną, oraz zajęciami związanymi z innymi potrzebami dziecka wynikających z wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania. W jakiej ilości godzin powinna być realizowana pomoc pedagogiczno-psychologiczna na podstawie tego orzeczenia?
W świetle rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.
Zgodnie z § 16 ww. rozporządzenia godzina zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej trwa 45 minut.
Przepis § 4 ust. 1 rozporządzenia sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach stanowi, że pomoc psychologiczno-pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola, zaś stosownie do § 20 ust. 6 wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustala dyrektor przedszkola, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola, liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli i wychowawców grup wychowawczych.
Reasumując, przepisy prawa nie określają ile konkretnie godzin pomocy psychologicznej przydzielać uczniowi. Należy się w tym aspekcie kierować zaleceniami wynikającymi z orzeczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej, która w najbliższym roku szkolnym otwiera zerówkę. Bardzo proszę o informację, czy do zerówki można przyjąć 5-letnie dziecko, jeśli tak to jakie warunki muszą zostać spełnione?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dni wolnych od pracy w roku szkolnym 2010/2011. Czy 21 i 22 VI mogą być dniami wolnymi jeśli w szkole dokonano takiego wyboru po zaopiniowaniu odpowiednich organów szkoły (rady pedagogicznej, rady rodziców, samorządu uczniowskiego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, do kiedy dyrektor zatwierdza programy, a do kiedy podręczniki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmniejszeniem się ilości oddziałow w nowym roku szkolnym, musi nastąpić zmiana przydziału czynności dla nauczycieli w stosunku do roku bieżącego. Czy nauczyciel niezadowolony ze zmiany przydziału czynności ma prawo do skargi na dyrektora w organie prowadzącym i w ZNP, i mczy te organy mają prawo wpływać na dyrektora aby zmienił przydział czynności, pozdrawiam i dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto powinien wchodzić w skład komisji rekrutacyjnej do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole oraz do klasy I w szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe