Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wśród dzieci z obwodu jest dwoje dzieci sześcioletnich urodzonych w drugim półroczu 2008 r. Czy organ prowadzący może zakwestionować przyjęcie tej dwójki sześciolatków i stwierdzić, że nie mogą oni tworzyć czwartej klasy pierwszej?
Nie. Zgodnie z zasadami rekrutacji na rok szkolny 2014/2015 sześciolatki z drugiej połowy roku, podobnie jak te z pierwszej, mogą rozpocząć naukę w klasie pierwszej, dlatego organ prowadzący nie może zanegować ich przyjęcia do szkoły podstawowej, w obwodzie której zamieszkują.
Dzieci mają zagwarantowane miejsce w szkole w obwodzie
Organ prowadzący nie ma prawa kwestionować przyjmowania dzieci sześcioletnich zamieszkałych w obwodzie szkoły do pierwszej klasy od 1 września 2014 r.
Zgodnie z art. 20a ust. 2 ustawy o systemie oświaty dzieci zamieszkałe w obwodzie publicznej szkoły podstawowej przyjmowane są z urzędu.
W roku szkolnym 2014/2015 obowiązek szkolny obejmuje dzieci sześcioletnie
W myśl art. 20 ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw w roku szkolnym 2014/2015 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:
- urodzone w 2007 r. (siedmiolatki)
- urodzone w okresie od 1 stycznia 2008 r. do 30 czerwca 2008 r. (sześciolatki z pierwszej połowy roku)
Sześciolatki z drugiej połowy roku mogą, ale nie muszą, iść do pierwszej klasy
W roku szkolnym 2014/2015 dziecko urodzone w okresie od 1 lipca 2008 r. do 31 grudnia 2008 r., na wniosek rodziców, może rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego.
Z powyższych przepisów wynika, że wszystkie dzieci sześcioletnie mają uprawnienie do rozpoczęcia edukacji w klasie pierwszej.
Arkusz organizacji szkoły określa organizację nauczania
Dyrektor szkoły zgodnie z § 10 ust. 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół opracowuje arkusz organizacji szkoły, który określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym do 30 kwietnia każdego roku, który jest zatwierdzany przez organ prowadzący szkołę do 30 maja danego roku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do szkoły podstawowej zostało zapisanych 152 uczniów. Czy można utworzyć dwie klasy 26-osobowe bez zatrudniania asystenta nauczyciela?
- Chciałam zapytać jaka powinna być procedura postępowania dyrektora w przypadku skargi rodzica na niewłaściwe zachowanie nauczyciela wobec jego dziecka? Wiadomo, że prosimy o wyjaśnienie nauczyciela lub inne osoby, które były świadkami zdarzenia, jednak problem pojawia się wtedy kiedy te zeznania są sprzeczne tzw. "słowo przeciwko słowu" np. nauczyciel zaprzecza i mówi, że nie zachował się źle wobec dziecka. Co w takiej sytuacji dyrektor powinien czynić dalej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty odnośnie Ochrony Danych Osobowych powinna prowadzić i posiadać u siebie Szkoła Podstawowa publiczna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Planujemy dokupienie kamery i naprawę monitoringu. Czy musimy wystąpić z zapytaniem ofertowym? Nadmienię, że koszt takiej usługi to około 5 tys.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe