Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zamierzam zlikwidować niepubliczny punkt przedszkolny. Proszę o informację, jakie w tym zakresie są obowiązki organu prowadzącego, jakie dyrektora punktu? Jakie dokumenty będą potrzebne?
Osoba prowadząca niepubliczny punkt przedszkolny może go zlikwidować z końcem roku szkolnego (z dniem 31 sierpnia). W tym przypadku osoba prowadząca jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić najlepiej w formie pisemnej o zamiarze i przyczynach likwidacji rodziców uczniów oraz gminę, na której terenie jest położony punkt. Wobec pracowników należy dokonać pisemnych wypowiedzeń umów o pracę. Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanego punktu przekazuje się kuratorowi oświaty, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Po zakończeniu likwidacji wpis punktu do gminnej ewidencji ulega wykreśleniu, w związku z tym po dniu 31 sierpnia należy złożyć wniosek o wykreślenie (art. 89a w zw. z art. 84 ust. 3 i 4 UoSO, art. 32-36 w zw. z art. 41 [1] KP).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny młodzieżowy ośrodek wychowawczy może odstąpić od zasady wyrażonej w §63 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2011 Nr 109, poz. 631) w odniesieniu do ustalenia wysokości opłaty równej wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie, tj. czy niepubliczny ośrodek wychowawczy może ustanowić wyższą opłatę za wyżywienie na podstawie zapisu art.84b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425.) ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, VI klasa jest oddziałem integracyjnym (4 uczniów z orzeczeniami). Na jakich przedmiotach powinnam podzielić klasę VII na grupy? W obecnej VI klasie jest podział na j. angielskim i informatyce. Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ramach kontroli dokonałam sprawdzenia planów pracy nauczycieli na nowy rok szkolny. Nauczyciel przygotowania do życia w rodzinie opracował plan na 19 godzin, który wg.mnie niewłaściwie interpretuje rozporządzenie MEN z dnia 10 sierpnia 2009 r. Uznałam, że na przedmiot ten z godzin do dyspozycji dyrektora przeznaczyć należy w klasach piątych i szóstych po 14 godzin, w tym 5 dla chłopców i 5 dla dziewcząt. Czyli cały oddział klasowy ma wspólnie 4 godziny.Czy jet to właściwa interpretacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic nie chce ubezpieczyć dziecko w szkole, czy można dziecko zabrać na wycieczkę szkolną bez ubezpieczenia? Czy szkoła może zażądać indywidualnego ubezpieczenia i podania nr polisy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto powinien podpisać umowę z biurem podróży, które organizuje całościową wycieczkę szkolną - dyrektor, kierownik wycieczki (nauczyciel) czy przewodniczący rady rodziców? Cały koszt wycieczki finansowany jest za środków rady rodziców (nie z budżetu szkoły). Dyrektor oczywiście wyraża zgodę na udział konkretnych uczniów w wycieczce i zleca kierownikowi przygotowanie stosownej dokumentacji szkolnej, tzn. karty wycieczki, regulaminu udziału w imprezie, listy uczestników, itp. Niejasna pozostaje jednak w tym przypadku kwestia strony, która podpisuje umowę z biurem, chodzi głównie o kwestie związane z finansowaniem wycieczki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe