Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym. Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym: zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949, czy powinien być: Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Na podstawie art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym w poradniach specjalistycznych. Wór orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743), który z racji wydania przepisów wykonawczych przed późniejszymi zmianami ustawy PO zawiera wówczas obowiązujący numer Dziennika Ustaw ustawy PO (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949). Bardziej prawidłowe jest wpisywanie do orzeczeń poradni numeru Dz.U. ustawy PO obowiązującego w dniu wydania orzeczenia, czyli nanoszenie stosownych zmian do wzoru. Natomiast ewentualne pozostawienie nieaktualnego zapisu nr Dz.U. ustawy PO nie będzie skutkowało wadliwością lub nieważnością takiego orzeczenia poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoba prywatna X zwróciła się do Urzędu Miasta o odszkodowanie za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce należącej do terenu szkoły. Kierownik jednostki organizacyjnej urzędu przekazał je pismem dyrektorowi szkoły w celu zajęcia się sprawą, powołując się na zarząd trwały. Czy na pismo p. X powinien odpowiedzieć dyrektor czy Urząd Miasta do którego pismo wpłynęło?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może nie otrzymać dodatku motywacyjnego pomimo, że spełnia kryteria ujęte w uchwale Rady Gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Decyzją wójta muszę zwolnić pracownika niepedagogicznego. W przeciwnym razie nie będę miała zatwierdzonego arkusza organizacyjnego. W szkole nie zmienia się liczba klas i uczniów. Jestem w trudnej sytuacji.
Zwolniony ma być woźny, nie wiem jaki powód podać w uzasadnieniu rozwiązania umowy? W jaki sposób zabezpieczyć się przed sadem pracy? Z góry dziękuję za informację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały rady pedagogicznej o skreślenie z listy uczniów, potrzeba do decyzji dla dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przedłużyć etap edukacyjny dla uczniów w klasie autystycznej specjalnej w szkole ogólnodostępnej jeśli uczniowie mają niepełnosprawność sprzężoną autyzm oraz upośledzenie znaczne i są w wieku 18 i 20 lat i pragnę nadmienić, że na etapie gimnazjum już im wydłużono klasę I a obecnie są w klasie II. Jeśli brać pod uwagę rozporządzenie dot.ramówek z 2012 r. to nie ma takiej możliwości. Chciałabym się dowiedzieć czy są jakieś inne orzecznictwa, które to umożliwiają, że uczniowie ze sprzężoną niepełnosprawnością i upośledzeniem znacznym mogą mieć przedłużenie etapu np. w klasie II G i w klasie III G. Proszę o odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe