Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniłam nauczycielkę stażystkę (z oligofrenopedagogiką) na pół etatu do klasy I, do której uczęszcza dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim). Czy można utworzyć oddział integracyjny, jeśli nauczyciel, współorganizując kształcenie, ma pół etatu?
Na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309) w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Wynika z tego, że wymiar etatu nauczyciela wspomagającego w oddziale integracyjnym jest uzależniony od potrzeb ucznia (gdyby do oddziału miało uczęszczać jedno niepełnosprawne dziecko), które ustala się na podstawie treści orzeczenia poradni, wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. O ile więc rodzic będzie chciał przenieść dziecko do oddziału integracyjnego oraz wymiar pół etatu nauczyciela wspomagającego jest adekwatny do potrzeb ucznia, to możliwe jest utworzenie oddziału integracyjnego, jeśli zostaną dochowane inne wymagania formalne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z UoSO: "Art. 16 ust 3. W przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami rozpoczęcie spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego może być odroczone, nie dłużej jednak niż o jeden rok." Czy istnieje katalog "ważnych przyczyn", czy też jest to indywidualna decyzja dyrektora, a także specjalistów badających dziecko w PPP.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Po raz pierwszy będziemy mieli w przyszłym roku oddział zerowy integracyjny- jaki jest ramowy plan nauczania w takim oddziale?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie możliwości zaliczenia do pracowniczego stażu pracy okresów pracy w gospodarstwie rolnym rodziców jako domownik.
Zwrócili Państwo uwagę na dokładna datę urodzenia i przedłożoną dokumentację.
Dokumentacja to oświadczenie wnioskodawcy w sprawie braku dokumentów wraz z zeznaniami świadków i poświadczeniem urzędu gminy o zamieszkiwaniu w danej miejscowości oraz zaświadczenie o posiadaniu przez rodziców gospodarstwa rolnego. Pani urodziła się 22.11.1970. Okresy wskazane we wniosku to 22.11.1986 do 22.11.1988 i od 18.06.1986 do 02.12.1990.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Odział szkoły ponadgimnazjalnej liczy 25 uczniów, w tym 1 uczeń ma przyznane nauczanie indywidualne. Czy na zajęciach z języków obcych należy ten oddział podzielić na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe