Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zespół Szkół, który składał się ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum został z dniem 1 września przekształcony w Szkołę Podstawową. Jaka jest procedura prowadząca do nadania szkole nowego statutu?
Zgodnie z reformą edukacji: Zespół publicznych szkół, w skład którego wchodzi jedynie dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum, staje się ośmioletnią szkołą podstawową z dniem 1 września 2017 r.
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowy zespół publicznych szkół, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jego przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową.
Uchwała stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo oświatowe.(art. 191 ustawy – Przepisy wprowadzając ustawę – Prawo oświatowe) Oznacza to, że pierwszy założycielski statut nadaje organ prowadzący. Natomiast dotychczasowe statuty dotychczasowych gimnazjów zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w tych szkołach.
(https://reformaedukacji.men.gov.pl/o-reformie/samorzad/statuty.html)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zasady tworzenia klasy integracyjnej oraz podstawa prawna
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ukończył Szkołę Branżową I Stopnia w szkole ponadgimnazjalnej. Czy może ponownie zapisać się do Szkoły Branżowej I Stopnia w szkole ponadpodstawowej? Uczeń ukończył już 18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy znowelizowany tekst jednolity statutu szkoły musi być zatwierdzony przez organ prowadzący i organy szkoły? Jeśli tak to kiedy? Czy do zatwierdzenia przedstawia się projekt czy uchwaloną przez Radę Ped. wersję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim czasie i do kogo ma zwrócić się dyrektor szkoły publicznej o dokonanie oceny pracy? Ostatnia ocena pracy była dokonana w lutym 2012. Czy to ma być wniosek o dokonanie oceny pracy, czy o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka pięcioletniego może przenieść dziecko z punktu przedszkolnego do oddziału przedszkolnego w trakcie roku szkolnego ( np. od początku II okresu) ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe