Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z wytycznymi GIS od 1 września 2020 r. należy ograniczyć przebywanie osób trzecich w przedszkolu do niezbędnego minimum. Czy przy takim zaleceniu można przyjąć studenta na praktyki nauczycielskie?
O osobach mających wstęp do szkoły w czasie stanu epidemii decyduje samodzielnie dyrektor, jako organ odpowiedzialny za zapewnienie warunków BHP w szkole (art. 68 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 910). Wytyczne z dnia 5 sierpnia 2020 r. Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1.09.2020 r. z jednej strony nie zakazują przyjęć i obecności studentów w siedzibach szkół na praktykach nauczycielskich, w drugiej zaś strony ogólnie wskazują, że „w miarę możliwości należy ograniczyć przebywanie w szkole osób z zewnątrz do niezbędnego minimum i w wyznaczonych obszarach”. Należy więc rozważyć, czy przyjęcie pojedynczego studenta lub studentów może negatywnie wpłynąć na zapewnienie warunków BHP pobytu w szkole uczniów i pracowników. Raczej odmowa przyjęcia mogłaby być bardziej uzasadniona, gdy szkoła znajduje się w tzw. strefie żółtej lub czerwonej, gdzie powinny być stosowane bardziej rygorystyczne zasady bezpieczeństwa przeciwepidemicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy informowania o realizacji obowiązku szkolnego i nauki . Kogo należy informować o tym fakcie w przypadku wychowanka (wiek 22 lata) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, który realizuje zespołowe zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym? Wychowanek ma prawo uczęszczać do ośrodka do 25 roku życia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie na które różne kancelarie prawne udzielają różnej odpowiedzi. Mianowicie - czy środki pieniężne , które przedszkole otrzyma w wyniku realizacji wyroku sądowego uznającego roszczenie przedszkola niepublicznego w zakresie zaniżonej dotacji za lata poprzednie należy traktować jako dotację oświatową , czy jako dochód? Znalazłam odpowiedź MEN na interpelację nr 26009 wg której ,,środki zasądzone w następstwie wystąpienia przez osobę prowadzącą przedszkole niepubliczne z powództwem o zapłatę niewypłaconej dotacji w oparciu o art.90 u.s.o. nie stanowią dotacji". Pytanie moje jest takie, czy analogicznie należy potraktować te środki , jeżeli otrzymałabym je w wyniku ugody z gminą bez wyroku sądu, czy warunkiem potraktowania tak tych środków jest tylko i wyłącznie wyrok sądu??? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź i wskazanie podstawy prawnej , jeśli takowa istnieje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola ma prawo przekazać listy dzieci pięcio i sześcioletnich (imię, nazwisko, rok urodzenia) Przychodni Lekarskiej w celu wykonania profilaktycznych badań lekarskich (bilans zdrowia) ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację naszej sytuacji formalnoprawnej oraz możliwości obrony w jakiej znajduje się szkoła/nauczyciele.
Do KO wpływają donosy-anonimy, w których są oskarżani i pomawiani nauczyciele - 3 anonimy, w każdym inna grupa nauczycieli. Zarzuty są ogólnikowe, nie dotyczą konkretnych sytuacji, czy zaistniałych problemów (n-le nie rozmawiają z uczniami, n-l krzyczy, ma humory, trudno u niego się poprawić itp.). Po pierwszym odbyła się kontrola KO z ankietowaniem uczniów, wyjaśnieniami dyrektora, drugim razem dyrektor został zobligowany do pisemnego wyjaśnienia. Również przeprowadzono ankietowanie uczniów, rozmowy z sam.klasowymi, pisemne wyjaśnienia nauczycieli. Zarzuty stawiane w anonimie się kolejny raz nie potwierdziły.
Ostatnio wpłynął trzeci anonim (corocznie 1), również bez konkretnych zarzutów tylko z ogólnikowymi pomówieniami.
KO znów wezwało do wyjaśnienia i ponownego zbadania oraz ostrzega o ponownej kontroli lub nawet postępowaniach dyscyplinarnych. Po analizie, obserwacjach i rozmowach z nauczycielami pojawiły się podejrzenia,że anonimy są pisane przez ucznia/uczniów. 1. Czy możemy się w jakiś sposób bronić, bo udowadnianie kolejny raz "że ktoś nie jest wielbłądem" staje się b.męczące? 2. Czy w świetle prawa KO jest obowiązane do reagowania na ewidentnie złośliwe i nękające donosy/anonimy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy przygotować w przypadku wycieczki zagranicznej (Londyn)dla uczniów szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe